Vad heter dockorna?
Har läst här på fl förut om några dockor, finns både flickor och pojkar, tror att de har egna födelsebevis men är inte riktigt säker. Det är inte några vanliga dockor som man hittar i vilken leksaksbutik som helst.
Har läst här på fl förut om några dockor, finns både flickor och pojkar, tror att de har egna födelsebevis men är inte riktigt säker. Det är inte några vanliga dockor som man hittar i vilken leksaksbutik som helst.
Kålungar menar du? Eller kåldockor kan de också kallas. De sägs ha "fötts" i ett trädgårdsland bland en massa kålhuvuden... och man får födelsebevis för dem... Ingen är den andra lik.
Är de dom dockorna som alla är unika?
Ingen ser lika ut som någon annan?
Hm...vad heter dom.....kommer inte ihåg.
Nej inte kåldockorna! det andra som Jennie beskriver låter mer rätt!
Cabbage Patchkids
De finns på bild här evalevaloppan.se men det står inte vad de heter!
ingen????
Cabbage Patchkids är väl utländska för Kåldockor va?
maila Evalevaloppan och fråga dem då... det måste ju finnas nån emailadress på sidan...
Jag hade en kåldocka när jag var liten. Min var en "äkta" köpt i Canada, men det fanns även i Sverige. Vet inte vad som finns idag. Men min Melvin hade ett födelsebevis och han skulle vara unik. Min kompis fick en som hon ville döpa om, då skickade hon papper om namnbyte till Canada och fick en ny bekräftelse med hans nya namn. Dockorna är inte vackra direkt, men han var det bästa jag hade och jag har honom fortfarande framme, trots att jag är 27 :)
Det var rubens barn jag menade! tack så mycket för er hjälp!
Kolla, Malwa, de har en hemsida!
www.rubensbarn.com/content/