• Trikarn

dagis på bjurhovda/västerås

hej allihopa!!

ska flytta till bjurhovda och måste ställ amin dotter i kö där på dagis.. Men vilket??

Erfaranheter? bra , dåligt?

Sockersanerat?
    matvanor
    Utevanor?
    lek
    Fröknar

• Svar på tråden dagis på bjurhovda/västerås
  • abris

hej!

vet inget om dagis där men ett tips är att du kollar upp vilka dagis som finns och sedan ringer och bestämmer ett litet studie besök.
    man får en liten uppfattning om personal och lokaler då + att du kan ställa en massa frågor.

• Trikarn

åhh tack! Har en lista på olika dagis, får väl ringa och trackasera dem imorgon =)

• abris

tycker jag absolut att du ska göra. jag hade jätte ångest och mådde dåligt för det här med dagis, men sen när jag hade varit och hälsat på och träffat personalen och sett hur det såg ut så var det inte alls lika jobbigt att lämna honom där sen.

första intrycket är viktigt.

lycka till i sökandet!

• Cissin

Finns ett dagis på bjurhovda som ÄR KANON, de är ute ovasett för väder, bra personal, så har de en egen kollonilott som de skördar just nu på. Lite potatis, morötter mm.. Bjurhovda öster avd. GUL. Lycka till

• JossanS

Hoppar oxå in här eftersom det snart är dags för oss med att köa på bjurhovda... tycker det med egen kolonilott och mkt utelek lät toppen så dem står först på listan för oss att ringa och boka besök

• Odie

Jag har nyligen flyttat till bjurhovda men barnen går fortfarande på dagis på skallberget.. Det vore ju kanske bra om mina barn också fick gå här på bjurhovda, men det känns som vi aldrig kan få ett så bra dagis som det vi har.
    Du kan väl skriva och berätta ts, om du varit och besökt dagisen och så, hur det var?

• Trikarn

Odie, jag ska ringa och be om " studiebesök" så vi får gå och snoka lite =)

Jag hör av mig om tid och så så kanske ni kan hänga på??

Vi bor på skallberget men då jag inte har körkort blir det lite väl långt att gå på morgonen....Vi flyttar den 1a oktober =)

• Odie

Ja det vore ju jättebra Gör det!

Jag har körkort men vi har bara en bil, så jag går eller cyklar ofta till dagis. Man får ju motion iaf

• Cissin

Elins mamma 73: Jag har tele nr. om du vill ha !! min äldsta dotter går där nu. Lycka till

• Cissin

Elins mamma 73: Jag kom på en sak avd Gul är en syskon avd. dvs. barn från 2 1/2 år. Sök till Nallen ex. dit ska min lilla Enya börja. Bjurhovda Östra Förskola. Vart har ni flyttat? vi har även Bjurhovda Södra Förskola och västra ...

• pilar

Tycker att västra är bra har båda mina två där, och snart....
    så blir det ett nybyggt dagis, bara alla kan komma överens men det ser ljust ut.

• JossanS

Vi bor på knotavägen ganska nära centrum så avståndet känns ganska lika till de olika dagisen

Vi kommer att söka plats till hösten-07 till tjejen så det är ganska gott om tid kvar.. men det känns bra att vara ute i god tid när det är nåt så viktigt... Har oxå hört om att det ska bli ett nybyggt dagis men dem planerna verkar ju ta tiiiiiiiiiiiiid

• pilar

"Elins Mamma 73" Om ca 10 veckor börjar dom riva skolan sen beräknas det ta 1½år att bygga nytt.... Begrper inte vad som ska ta så lång tid men så är det sagt ialla fall och då blir det en ny förskola med jag tror 6 avdelningar uppe på gamla plan. Är inte helt säker men nåt sånt ungefär.
    Mina två grabbar går där och dom trivs, förskolan har precis fått en utmärkelse för att dom är så ekologiska det är bara två förskolor i Västerås som har fått det och Bjurhovda Västra är en av dom.
    Gå på ett studiebesök vet ja......

• JossanS

Ja det får nog bli studiebesök på alla...  Och 1½ år?? ja det var ju ganska lång tid... så då får det nog bli något annat innan dess... Bjurhovda Västra, är det den som ligger mellan gamla 1:a och 2:a vid parkeringen? Isåfall är ju det bara ett par meter från oss, brukade promenera förbi där med Elin mycket så har ju varit och "spionerat" lite

• pilar

Japp! Bjurhovda Västra är det som ligger mellan 1:a & 2:a
    Vi tog det för närheten men också för att det är så bra personal där. Dom är mycket ute i skogen och på promenader.
    På våren planterar personalen grönsaker med barnen, ja listan kan bli lång men jag rekomederara ett studiebesök så att du kan bilda din egen uppfattning.

Svar på tråden dagis på bjurhovda/västerås