Hur känns det när bebisen rör sig
...i magen!!
Nyfiken!!
...i magen!!
Nyfiken!!
Det kan kännas som om det är gaser eller som bubblor i magen det brukar vara det första man märker sen allteftersom tiden går så känner man mer att det liksom buffar och knuffar på en inifrån..
Hmmm.... jag tycker att det känns ungefär som en liten fjäril eller fisk som fladdrar i magen.
För mig är det inte sparkar utan ungefär som när tarmarna bubblar. Jag känner att nåt rör sig där inne, det gör inte ont, men det känns annorlunda.
Jag känner att det bubblar.. men är bara i vecka 11!!Det är väl för tidigt för att k'nnas då??
Jag kände inte förrän v 20 ungefär men det kan ju vara olika, det liksom kurrar i magen på något konstigt sätt :)
när jag väntade mitt första så kände jag rörelser i v 17 men det kan vara olika det kan ju faktiskt vara så att du har gått längre än du tror om du bara är i v 11 och då är det inte omöjligt att det är bebben du känner men annars kan det vara vanliga gaser eftersom tarmarna får flytta på sig för att gör a plats för bebben
Är i vecka 17 och känner att det bubblar i magen. Trodde bara det var lite "upplopp" har känt så i några dagar. Men då är det kanska bebben:)
Ja vecka 11 e nog lite för tidigt...kände med sonen i v. 16 tror jag och denna gång i v. 14...
HOs mig kände det som små muskelspasmen som nu har blivit stora muskelspasmen och känns mer som buffar.
Håller med Morgaine, fjäril eller en liten liten fisk. Kände i vecka 12 den här gången men sedan har det varit lugnt.