• happybox

Hur känns det när bebisen rör sig

...i magen!!
    Nyfiken!!

• Svar på tråden Hur känns det när bebisen rör sig
  • Mamma Lotta

Det kan kännas som om det är gaser eller som bubblor i magen det brukar vara det första man märker sen allteftersom tiden går så känner man mer att det liksom buffar och knuffar på en inifrån..

• Morgaine

Hmmm.... jag tycker att det känns ungefär som en liten fjäril eller fisk som fladdrar i magen.

• Duckan74

För mig är det inte sparkar utan ungefär som när tarmarna bubblar. Jag känner att nåt rör sig där inne, det gör inte ont, men det känns annorlunda.

• happybox

Jag känner att det bubblar.. men är bara i vecka 11!!Det är väl för tidigt för att k'nnas då??

• Mizzdarling

Jag kände inte förrän v 20 ungefär men det kan ju vara olika, det liksom kurrar i magen på något konstigt sätt :)

• Mamma Lotta

när jag väntade mitt första så kände jag rörelser i v 17 men det kan vara olika det kan ju faktiskt vara så att du har gått längre än du tror om du bara är i v 11 och då är det inte omöjligt att det är bebben du känner men annars kan det vara vanliga gaser eftersom tarmarna får flytta på sig för att gör a plats för bebben

• azzag

Är i vecka 17 och känner att det bubblar i magen. Trodde bara det var lite "upplopp" har känt så i några dagar. Men då är det kanska bebben:)

• NanaS

Ja vecka 11 e nog lite för tidigt...kände med sonen i v. 16 tror jag  och denna gång i v. 14...

• POOH7605

HOs mig kände det som små muskelspasmen som nu har blivit stora muskelspasmen och känns mer som buffar.

• Snossan

Håller med Morgaine, fjäril eller en liten liten fisk. Kände i vecka 12 den här gången men sedan har det varit lugnt.

Svar på tråden Hur känns det när bebisen rör sig