• Meline

tv-spel XBOX eller Playstation?

Funderar på att ta mina pengar och köpa en spelkonsoll, man är ju spelfantast... Men eftersom jag spelar mest PC och inte har kommit nära en konsoll sedan de gamla Nintendokonsollerna så undrar jag vad det finns för sorts spel? Sport och bilspel och plattform begriper jag att det finns, men finns det andra genres också, tex RPG? Har sett att iallafall Elder scrolls oblivion verkar finnas, så något RPG verkar det ju gå att få tag på- men det kanske inte är så många? Och vilket har roligast spel, Playstation eller XBOX?

• Svar på tråden tv-spel XBOX eller Playstation?
  • Fiaflopp

X-Box helt klart....dessutom kan man köpa "chippade" och då bränna spel...*oups*

• Pappa DeNiro

eller varför inte kolla på film på en sådan!

• Fiaflopp

Precis,det går att använda som dvd-spelare också...

• Runguska

Vill du se DVD fungerar såväl PS2 som Xbox. Däremot måste du köpa tillbehör till Xbox för att titta på DVD - något som inte behövs till PS2 där den vanliga handkontrollen går att anävnda.

Då det gäller spel beror det helt på vad för typ av spel man vill ha.

PS2

+ Rollspel
     + Musikspel (Dans & Sång)
     + Kameraspel

Xbox

+ Shooters
     + Bilspel
     + Onlinespel

Xbox är att föredra om du vill ha "bra" grafik. Riktigt bra grafik behövs det en 360 för i dagsläget (eller pC såklart) men står det mellan Xbox och PS2 så är Xboxen kraftfullare. Däremot finns det enormt snygga spel till PS2 då det kommer till designen så det gäller att se till vad man föredrar.

Oblivion är släppt till Xbox 360. Funderar du således på en sådan eller PS2 så är det stora skillnader konsolerna emellan. Priserna skiljer enormt, såväl på spel som på hårdvaran. Utbudet varierar också mycket då det finns en stor uppsjö spel till PS och PS2 (du kan spela gamla ps1 spel på PS2). Å andra sidan finns det många spel även till 360 om du köper det dyrare paketet för då kan du spela gamla Xboxspel på den.

Gäller frågan PS2 och Xbox eller PS3 och Xbox 360 förresten?
    Sitter här och är morgontrött...

• Pappa DeNiro

tänkte att man kunde kolla på egna filmer man har på datorn om man köper en sådan som fiaflopp pratar om

RPG: Baldursgate, jade empire och fable finns till Xbox

• Caylinn83

köp playstation 3 när de kommer i nov istället

• Caylinn83

Oj..nu blir min sambo deppig

• Poena

Mina fördelar med Xbox

Man kan chippa den och använda som mediacenter. Du kopplar en tp-kabel från boxen till din vanliga dator och kan spela upp filmer, musik m.m som ligger i din dator direkt på tv:n. Detta använder vi mest vår Xbox till (funkar ej med Xbox 360 än!)
    Fördelar med Playstation
    Singstar!
    Buzz!! - bägge är perfekta party-starters
    - Min blogg om skönhet & mode - www.familjeliv.se/Bloggar-1-12/b23122.html
  • Meline

Jag har redan datorn kopplad till tv:n och en dvd-spelare som står och dammar sönder, så just den funktionen har jag inte så stor nytta av.
    Det jag är ute efter är mest något att spela på, och absolut roligast tycker jag att RPG är, men shooter är också roligt... Onlinespel spelar jag aldrig.

Att Baldur's gate och Fable finns på XBOX är ju däremot ett enormt plus... Jag älskar Baldur's Gate, och Fable verkar jättekul. Så XBOX har nog övertaget... Är det lönt att köpa en XBOX eller ska man satsa på att få ihop till en XBOX360?

• Pappa DeNiro

köp en begagnad xbox spela igenom de roliga spelen sedan köper du en xbox 360

Föresten jag tror att en del xbox spel ska vara kompatibla med xbox 360...

• cruZZe

mem: Spara till en chippad och klar XboX360 så har du en mkt bra multifunktionell maskin.

Svar på tråden tv-spel XBOX eller Playstation?