• kaga01

Tips EFTER förlossning!

Vill börja med att berätta att våran lilla Elli kom den 9/8, +15 dgr....det var en stånkig sommar! Hon var 51 cm och vägde 4 025 gram! Världens sötaste! Nu till tipset: Jag har två barn sedan tidigare och hade aldrig fått detta tips..trots liknande besvär de gångerna..Svullnaden och stygnen i kombination gjorde att jag hade rätt svåra besvär med att sitta..och t o m ligga..det gjorde skitont helt enkelt!När vi var på återkontroll på sjukhuset så tipsade den barnmorskan mig om "isbindor". Man blöter vanliga bindor, stänker på vatten, och lägger i frysen..sen använder man dem som vanliga bindor..låter hemskt kanske..men oj! vilken skön känsla. Svullnaden går dessutom ner snabbare! Nu kanske detta tips delas ut mer allmänt..men utifall att det kan hjälpa någon..!

• Svar på tråden Tips EFTER förlossning!
  • Mitt Hjärta i magen

Jätte bra me en tråd för oss som har det framför oss!! Allt kan va bra att veta!

• Novus

Det ska prövas! Kunde inte sitta på nästan två veckor efter dottern kom

• Fenixx

ska jag komma ihåg.

jag vill också påminna alla blivande mammor att fortsätt dricka mycket vatten och ät mycket fibrer efteråt då magen kan vara väldigt trög ett tag även efteråt sen. fick jag tyvärr upptäcka.

• kaga01

Inför förlossningen läste jag någonstans om "fokus"..att man kan "styra" smärtorna lite genom att fokusera på en specifik punkt..för mig blev det en trädtopp utanför fönstret, tills det blev mörkt ute..sedan blev det en skruv i lampan i taket.. Att blåstirra på denna punkt hjälpte..att fokusera på något annat än smärtan..sedan "pratade" jag med mig själv..det var som ett mantra..när värken kom så upprepade jag om och om igen att "det är lugnt, snart över.."I takt med andningen..Jag upplevde denna förlossning som mer "kontrollerad" i jämförelse med de andra två.

• Cinderellla

Jättebra tips! När ja hade fått tova fick jag rätt så allvarlig sprickning. Tänk om man visste detta då....

• saraseal

ja, men får man inte urinvägsifektion då?

• Jossisen

Urinvägsinfektion orsakas av bakterier

• Essica

man får inte urinvägsinfektion pga kyla....

fick isbindor på förlossningen, gud va skönt det var, en isklabb mellan beben kändes det som...

• saraseal

ja men då så =) jag trodde man fick det om man var kalla jag.. men där ser man!

Svar på tråden Tips EFTER förlossning!