• Tania

kan man bo 4 st i en trea?

Låter töntigt men jag undrar om´man klarar sig att bo 4 i en 3 på ca 78 kvm? Det ligger nämligen så nära stan men vi vill helst ha en 4. Barnen är små 3 år och 1,5. Visst ska de väl kunna bo i ett rum?

• Svar på tråden kan man bo 4 st i en trea?
  • Duckan74

Absolut! Min kompis delade rum med två systrar i många år och det gick hur bra som helst.

• kobra

vi är 4 st i en trea på 78, barnen är 6 och 4 och delar rum, går utmärkt, men vi letar större boende nu

• Hemma hos oss

Vi bor sex personer i en fyra på 105 kvm.
    Vi har fyra barn som är 15, 12, 3 och 1 år.
    Det funkar, fast inte mer än nätt och jämt.
    Problemet är att vi har för lite garderober (stora barn=stora kläder och skor) och för lite utrymme för att undvika gå-på-varandra-konflikter.
    Så länge de stora barnen var små, gick det jättebra, men nu har jag fått nog!

• Tania

Tack för snabba svar!
    Det var det jag tänkte...

• Fille Fjonkan

Vi är 4 nu i en 3:a på 89 kvm. Hittills har barnen inte ens haft ett eget rum att dela på. Vi sover alla i samma sovrum och har leksaker i vardagsrummet. Nu ska det bli ändring. "Arbetsrummet" ska bli barnkammare och rymma både barnens sängar och deras leksaker.

Vi tycker det fungerar bra med 2 så små barn i en 3:a (de är snart 3½ och 1½ år).

Nu väntar vi ett småsyskon till dem och när h*n är här ska vi flytta så snart vi kan. När h*n blir så stor så h*n börjar ta sig runt och behöver en egen plats kring matbordet etc tror jag det blir för trångt att bo kvar här.

Svar på tråden kan man bo 4 st i en trea?