• Psykologen

Röda ögon, ngn mer?

Hej

Har lite underliga kroppsliga förändringar som jag undrar om det är fler gravida som har?

Mina ögon tex. de svider och är ofta röda nu i slutet av graviditeten (är i v.38). Det känns som om de är extremt torra. Vet inte om det har med grav att göra därför frågar jag. Någon mer som upplever samma och ev har ngt tips vad man kan göra åt det?

• Svar på tråden Röda ögon, ngn mer?
  • hhelenah

Jag har också fått problem med röda irriterade ögon (é i v.33)!!! D é jätte jobbigt pga att ja inte kan använda linser när d é som värst...
    Jag får bara d utan vidare,kanske beror på torra slemhinnor???

• Psykologen

Ja så är det nog. Väldigt irriterande i alla fall...

Lycka till med resten av din graviditet!

• Kjuttan

Det är inget fel tror jag för jag har också kliande ögon och dom är röda. Började i v 30. Vet andra som haft det så under graviditeten så det är nog något som går över sen.
    Men mina ögon är inte torra. dom rinner...

• TorpSara

Aha! Samma här! Jag har funderat jättemycket vad det beror på. Jag har mest på ett öga dessutom...

• Maliiiiin

Jag har jättetorra ögon. Tycker det är extremt jobbigt. Fick det någon vecka efter förlossning (2 mån sedan) och sedan dess har det hållt i sig. Kan inte ha glasögon eftersom jag fått små, små sår på hornhinnan. På nätterna när jag ska amma min lilla flicka tar det jättelång tid innan jag ser nå't, detta pga att ögonen är så otroligt torra.

Svar på tråden Röda ögon, ngn mer?