• nämenhej

Spraymåla möbler

Jag ska måla om en del möbler och funderar på om jag skulle kunna spraymåla dom för att göra det lite snabbare och enklare. Är det nån som har provat det och vet om det funkar bra? Jag investerar gärna i en förgspruta om det kan göra jobbet lite enklare för mej, jag är lat som bara den!

• Svar på tråden Spraymåla möbler
  • Jennie Brunflo

Min kusin lämnade in sina möbler till en billackerare som spraymålade allt. Det blev supersnyggt.

Silvergrått blev det.
    En billybokhylla, sängramen, nattduksbordet och skrivbordet matchade jättefräscht.

• elma

vill oxå veta, har en obehandlad skänk som jag tänkte göra vit. Har funderat på lackfärg på sprayburk, eller ska man göra på gammalt hederligt vis, måla med pensel eller roller?

• Jag är Dinah

Sprejfärg kräver många lger innan det är jämt och fint. Många lager = många burkar spray. Det går fortare med vanlig färg och täcker mer jämt.

• nämenhej

Tack for tips! Ja sprayburkar ar nog inget for mej som ska mala flera mobler men jag funderar pa att kopa en fargspruta som man kan fylla pa. Maste kolla upp vad dom kostar, annars far det val bli pensel.

• Puss och Kram

OM ni äger eller kan låna en kompressor så är färgsprutan inte så dyr, Tror vår gick på 300-400kr eller något sådant. Men det är det värt. Vi sprayade spjälsängen och den ser som ny ut. Sen ska vi spraya 12 vita garderober och då kändes det som välinvesterade pengar. Den är lite tråkig att göra rent men målar man mycket på en gång så är det ok.

Tänk bara på att det kommer mycket färgdamm i luften, så måla i ett rum där det inte gör om det alltid kommer att se lite dammigt ut, tex garaget. Man får även måla nåt lager extra med spruta eftersom appliceringen blir tunnare än vid pensemålning, men som sagt mycket snyggare...

• Jica

Vi har en färgspruta men intew provat den ännu (sambon arbetar i pulverlackerings branschen ) vi sprayade spjälsängen vit med sprayburks färg och det blev kanon...man får vara noga med underarbetet bara...

• nämenhej

Superbra tips, tack igen!

Svar på tråden Spraymåla möbler