• Mystjejen

Ikeas resårbottnar!!! (eller andra)

Hej! Vi behöver köpa nya sängbottnar...

Funderar på Ikeas. Vilka har ni? El har någon tips på andra bra och billiga bottnar??
  • Svar på tråden Ikeas resårbottnar!!! (eller andra)
  • bubbli

vi har köpt Selfors och dom e kanonbra! billiga var dom ju åxå¨,tror att dom kostade 695 styck (90*200)!

• polarcat

hej! jag funderar oxå på att köpa ikeas sängbottnar.tittade på selefors med någon skön bäddmadrass..eller både bäddmadrass och resår madrass på..har ej möjlighet att prov ligga i en när ikea ligger en bit härifrån,har hört att en del är stenhårda att ligga på.någon fler som har tips?

• Mystjejen

Jag ska åka och köpa sängar på Ikea idag så jag kan berätta sen vad jag tyckte om dem...

• Carisma95

Polarcat:
    Är själv inte insatt, men ikea har väl hård, medium, mjuk som alla andra..?

• polarcat

Mystjejen:kanon va bra! ska bli kul att höra vad det blev och vad du tyckte:)
    carisma: jo jag ser nu att det finns en mall för vad man ska ha för fasthet på sängen beroende på vad man väger..men svårt i alla fall:)

• Carisma95

Det finns ju rekommendationer och man kan provligga och allt det där. Men man provligger ju inte såå länge... Vad händer om man efter några veckor märker att, det här var åt h-e fel fasthet för mig. Får man byta då?
    Och vem köper min begagnade säng..?

• Mystjejen

Vi köpte Sultan Strandliden till mig, den är medelmjuk och Sultan Sturefors till min man, den var typ medel hård.

Tyckte de var sköna. Så köpte vi en hel bäddmadrass som var väldigt tjock och skön. Sultan Tuvebo hette den.
    Är jättenöjd med inköpet!
    Men det är svårt att ge råd för man har ju olika kroppar och gillar olika hårdhet.
  • polarcat

mystjejen: ja va kul att ni hittade sängar till er, jo det är ju lite svårt att ge tips det är ju så olika vad man gillar och vill ha..tuvebo madrassen har jag oxå tittat på ser skön ut att ha ovanpå:)

• tuvasnuva

Köpte nyligen ikeas svandal. De har samma resultat som hänstens.

Svar på tråden Ikeas resårbottnar!!! (eller andra)