När kläder blir för små
Trodde aldrig att jag skulle bli så sentimental. Höll just på att vika ner de första söta plagg i stl. 50 som precis blivit för små till min tjej. Det kändes inte alls roligt. Är det fler som blir ledsna över det här?
Trodde aldrig att jag skulle bli så sentimental. Höll just på att vika ner de första söta plagg i stl. 50 som precis blivit för små till min tjej. Det kändes inte alls roligt. Är det fler som blir ledsna över det här?
Visst är det konstigt. Jag kan nästan börja gråta för att hon inte kan använda den där söta tröjan hon fick av g-mormor längre
Sen är jag ju gravid, vilket kanske påverkar en del?
Men det ÄR jobbigt att behöva ta bort sakerna.
Vi får dessutom en kille nu så mycket av kläderna kommer inte till användning igen
De små kläderna blev ju för små väldigt fort. Var ju en massa som man knappt provade ens. Samtidigt då som man kände vemod att tiden bara rusar iväg. Nu varar kläderna lite längre som tur är, men gäller ändå att rensa med jämna mellanrum.
visst känndes det sentementalt men sen tycker jag alltid det är roligt när hon växer i de nya kläderna.....kram
Det va speciellt EN tröja som gärna kunde få växa med henne. Älskade den tröjan och har letat efter en likadan, men har inte hittat någon tyvärr.
Nja tycker mer bara att de är kul att de växer som de ska =) strl 50 hade minstingen här bara nån vecka, nu vid 2 mån har hon 62.
Så kan jag känna fortfarande och min son är 1 år och 9 månader. Från stl 86 är det bara en massa Spindelmannen, Stålmannen, döskallar och grejer på kläderna och jag AVSKYYYYYYYYYYYYYYYYYR det. Ska man behöva handla allt på Polarn bara för att dom är dom enda som har stilrena kläder? Funderar på att öppna eget. En barnbutik med stilrena kläder till rimliga priser. Vad tror ni om det?
tycker det låter som en super bra idee Julianna....har mångs vänner med barn runt 2-4 år som avskyr allt mög de trycker på kläderna....kram å lycka till
Ja jag var så lessen att jag fällde några tårar! Älskade en PJ men karuseller och djur som han hade på BB och jättemycket första månaderna. Den har legat i byrån långt efter att han växte ur den bara för att jag inte kunde med att lägga undan den. Men nu är den också nerpackad *snyft*
tog hårt på mig med!Vänta bara tills era barn är 4½ (som min tjej) och springer runt och snackar hej villt om vilka killar hon är kära i osv. och ni av en slump hittar kläderna dom åkte hem från BB med...
Hände mig igår och jag grät floder *ASG*
det är ju underbart! att man har barn, att de växer, att man får köpa nytt
man blir påmind om sin lycka att få vara förälder å få göra alla sakerna som hör till
...
Ja känner igen mig i detta. Varje gång jag sorterar små kläder är det sorligt när man ser de kläderna bli små inte vet jag varför kanske för hon aldrig mer kommer kunna använda dem och det är ett slags farväl att packa ner kläderna och man tänker hur stor hon blivit när man ser kläderna.
Hade speciellt en pjyamas till min tjej som jag verkligen älskar, men hon växte ju ut den på ett kick! Försökte ta på henne den härom kvällen men hon kunde ju knappt sträcka på sig!
Det var bara att ta av, vika ihop, lägga i "urväxt-lådan" och vänta till man får nästa barn.
hahahah en nyfödd pyjamas använde jag tills benen såg ut som trekvartsbyxor....
mna!
satt precis & sorterade kläder igår kväll efter min minsta tjej
har precis plockat bort 44 (som var såååå stora på henne) 50 & 56 kläderna
har ju även använt en del som storasyster hade och hittade massor som jag snart ska använda på lillasyster... har massor m favoritplagg som jag knappt hann använda på stora tjejen då hon var så stor från början - min minsta tjej föddes för tidigt så hon har ju fortf bebiskläder (hon e 6 månader) så här ser vi fram emot att få börja med de andra kläderna & slippa handla på bebisavd
Jag är lite stolt när min växer ur storlekarna, kan ju skryta om vilken stor pojke jag har.
Det är inge skoj alls! En del kläder har han inte ens hunnit använda.
Tycker också att det var otroligt vemodigt och sorgligt när man skulle lägga undan de första bebiskläderna
. De som man hade köpt innan hon kom och det som hon åkte hem i sved allra mest. Man har liksom gått och känt på just dom kläderna och drömt så innan bebisen kom. Tiden går alldeles för fort
. Tror att jag ska ge "krumelurpiller" till min lilla skrutta
.
Jag tyckte också att det var sorgligt att lägga undan de kläder som var för små, tycker det fortfarande till viss del.
Har två stora kartonger som för tillfället står i vardagsrummet och nästan svämmar över med kläder som är för små...
Tar upp ett plagg ibland och luktar lite på det, många minnen som kommer fram då! Doftar bebis....
Han fyller snart 1, min lille plutt.