• cut the cord

Varför är mina kanin så arg på toalådan?

Ja...som sagt...Varför är min kanin så "arg" på sin toalett?
    Han använder den som han ska...kissar och bajsar bara i den...

Men ibland (nästan jämt) så tar han liksom tag i den med munnen och kastar runt den....och han är inte nöjd förrens den är uppochner och allt innehåll är överallt där det inte ska vara.
    Ger ju inte så mkt med en låda då.

Varför gör han såhär?
    Nån som har nåt bra tips på hur man kan fästa lådan i buren på nåt sätt?

• Svar på tråden Varför är mina kanin så arg på toalådan?
  • isisisis

Kaniner(särskilt hankaniner)är mycket temperamentsfulla!
    Har haft ett par st stora vädurar själv.
    De har vissa saker eller platser som de försvarar emot svagare individer (som barn tex)
    De gillar också att låta och kasta saker ibland! Tror de tycker är roligt! Det verkar så!
    Även marsvinet jag har nu gillar att låta och kasta saker!

• isisisis

Har du sett kaninen bli arg nån gång?
    Det är läskigt! Både hund och katt springer!
    De fräser och gör utfall!

• cut the cord

Näää...lite småsur kan han bli om jag är och "petar" för mkt i buren....då försöker han lixom puffa ut min hand med nosen och viftar med frambenen...
    Ser himla roligt ut
    Han kanske helt enkelt är en liten suris...eller missnöjd med möbleringen...
    Tycker bara det är så synd med lådan...det är ju himla praktiskt att slippa rengöra hela buren varje gång...

• cut the cord

Kan han förresten lära sig att han inte får göra så, om man säger till han på nåt sätt, när man tar han på bar gärning...?

• isisisis

Är han i buren för det mesta då eller?
    Mina har fått vara i buren på natten!
    Ja de är roliga! Mysigt när man är barfota och de kommer och buffar!

• piixelslyna

Alltså förlåt. Men jag ser det verkligen framför mig -asg-

• isisisis

Nja.....Jag vet inte! Jag tor de har för liten hjärna.
    Jag har iaf inte märkt några tecken på att de förstår! Jag har försökt! Men jag kanske inte gör rätt!

• Mysterious

Han är säkert uttråkad.. lägg in en boll m godis i, finns att köpa i djuraffärer.. När en kanin har ett så pass begränsat utrymme så blir de frustrerade och ger sej på inventarierna...

Enda tipset jag har är att inhandla en godisboll...

Nothing else matters...
  • cut the cord

Jag har inte haft han så länge...(en vecka) så än så länge är han mest i buren....brukar ha ut han en stund varje dag...
    Men tanken är väl att han ska kunna va ute mkt mer...

Hmm...nää...dom kanske inte är så smarta...han har då än så länge gett mig intrycket av att det inte finns så mkt mellan öronen Men rolig är han iaf...

Är det en plastboll som man stoppar in godis i då, typ som man har till hundar eller?

• cut the cord

När jag ändå tjatar om min kanin har jag en till fråga....

Han ska föreställa en Lejonhövdad dvärgkanin...
    Men han har mest bara "man" i stjärten...
    Hur mkt man ska en 3 månaders ha?

• Mysterious

En 12 v lejonhuvad dvärgvädur har oftast ganska mycket man... Har du ingen bild på honom? Jag föder själv upp såna nämligen..

Nja, det är som en gummiboll m hål i som man stoppa i godis i..

Nothing else matters...
  • cut the cord

Jaha....ska försöka fixa en bild...
    Han har inte så mkt...mest bara lite längre fjun mellan öronen...

• cut the cord

Fick inte till nån bra bild...hade bara webkameran, så dom små stackars strån han har syntes inte...
    Men jag kan nog fixa en bild imorrn...

• annroll

hej TS!
    Jag har samma problem som du... min ena kanin måste tex ha plats när han gör sina behov och då ska han helst vara ensam i buren med. så då jagar han ut de andra två, sen när han e klar så hoppar han ut som vem som helst. haha
    Ang lådan har jag med försökt med. på golvet så funkar de att ha den.. då använder dom den flitigt. Men i buren så kastar de omkull den, flyttar runt den osv. de e som att den inte får stå där för dom.. den kanske tar upp en massa plats för dom? Ja har ingen aning fkt.. men mina kaniner kastar runt på de mesta, toarullar, pollypåsar som är tomma, matskålarna osv. Ibland e de riktigt knäppa. men så roliga o kolla på!! :D Ibland tror jag de leker mest...
    Lycka till me din kanin.

Svar på tråden Varför är mina kanin så arg på toalådan?