• fruV

Något gott "godis" att göra enkelt hemma...?

Sitter här framför Idol och är såååååå godissugen!!! Har inte en massa grädde eller prylar hemma utan mest de "vanliga" basprodukterna. Kan man göra nåt gott!?!?! Hjääääääääälp... Räcka ut tungan

• Svar på tråden Något gott "godis" att göra enkelt hemma...?
  • Nattviolen

Strövarsnus. Gott när man var liten, idag vet jag inte vad jag skulle tycka.

Smält smör i stekpanna
    Rör i havregryn och socker efter smak

Ät!

• zoffelie
    Nattviolen skrev 2006-09-06 20:15:07 följande:
    Strövarsnus. Gott när man var liten, idag vet jag inte vad jag skulle tycka.Smält smör i stekpannaRör i havregryn och socker efter smakÄt!
    Hahaha
    Gjutet ju....*s* Idag vet jag inte vad jag skulel tycka....hmm o så lite choklad kanske....
    Ska genast testa
  • fruV

Strövarsnus - vaddå...?!?! ska det stelna eller man bara goffar i sig!?! hehehe tack för tips! får se vad det blir...

• Little Ms Chatterbox

När jag var yngre gjorde jag något som jag tyckte var jättegott men höll det för mig själv, förmodligen för att jag förstod hur knnäppt det var. ca 1,5 dl havregryn i en djup tallrik, ringla sirap över och sen gägga ihop det, sen häller man mjölk över och skyndar sig att äta innan grynen sväller och blir mjuka och kladdiga.
    Smaklig måltid *mumsigt* NEJ!!!! jag menar blä...

Apropå ingenting - När drack du ett glas vatten senast?
  • Nattviolen

Det stelnar inte, blir som blöt sand ungefär. Äts halvljummet.
    Kallas också "hotatota"

• Mysterious

Vispa äggulor och strösocker till luftig konsistens m elvispen, blanda i kakao eller oboy efter smak..

SÅÅÅ JÄKLA GOTT.

Nothing else matters...
  • Carisma95

Enkla ingredienser vet jag inte... Beror ju på.

Smör/margarin
    Socker
    Kakao/Oboy
    Sirap
    Corn Flakes

Jääääättegott!

• fruV

Hmmm - Carisma - gräddas eller? Just nu i ugnen:

CHOKLADFORMAR

2 dl havregryn
    2 dl kokosflingor
    1,5 msk kakao1 tsk vaniljsocker
    1 dl socker
    125 g margarin el smör 

Smält margarinet i en kastrull. Tillsätt havregryn, kokosflingor, kakao, vaniljsocker och socker. Blanda väl. Fyll små pappersformar med den gryniga smeten.

Sätt dem på en plåt och grädda i 200 grader ca 10 min

Mmmmmumssss hoppas jag.....

Tack igen för tips!! Den här tråden ska jag spara högst upp i Favoriter!!

Fru V, BF 060910
  • lilla mej

ta maaaassssor av oboy och lite mjölk och rööööör så får du en tjock klump av chokela, ät det och sen vill du inte se sötsaker på läääänge.

• Carisma95

Fru V

Du smälter valfri mängd smör (ca 50 gram) i kastrull. Häller i sirap, socker och chokladpulver och rör ihop det till en smet.
    Häll sedan i cornflakes och vänd runt till alla har fått "chokladen" på sig.
    Jag äter ju direkt ur bunke men annars kan man lägga upp små "klickar" i formar, de blir lite segare/hårdare när sirapen når rumstemperatur. Som små kakor.

• Carisma95

Lilla mej:
    Kanske vore nåt... Så jag kan hålla mig borta från mjölkchoklad.

• lilla mej

jaaa men tänk på att sköja ur glaet efteråt för oboyen sätter sig som sten och då är det lätt att bli påkommen...hahaha och torka munnen för man får en fin brun rand... det är mitt smyg "godis" jag tar till med när jag bara måååååste ha nått.

• Tant Groda

lilla mej:
    Ahhh det gjorde jag när jag var lite...och mamma undrade varför oboyen tog slut så fort...men såå gott

• lilla mej

jag jag e ju fortfarande liten jag hihihi jag är en pytteliten 30åring ...

• lieh

Mini bountys är också jättegott.

Enkla att göra.

Svar på tråden Något gott "godis" att göra enkelt hemma...?