Aj... Har så ont några cm nedanför hö revben...
Är det någon mer som har ont några cm nedanför hö revben? Svider och ömmar speciellt när jag sitter eller reser mig från liggande till sittande. Vad kan det vara? Är ju bara i vecka 20.
Är det någon mer som har ont några cm nedanför hö revben? Svider och ömmar speciellt när jag sitter eller reser mig från liggande till sittande. Vad kan det vara? Är ju bara i vecka 20.
Puffar... Ingen?
Fortfarande ingen???
Jag har precis samma problem. Va på kalas igår och trodde att revbenet skulle släppa.
Men det hjälper att lägga sig på rygg...
en muskelsträckning eller nåt kanske. sovit i konstig ställning.
eller så har du en bäbbe i magen som är hård mot sin mamma!!!
går det inte över får du väl söka för det.
men jag skulle tippa på nån sträckning eller så
Hej
Jag tror att det möjligtvis kan vara så att en del av tarmen kommer i kläm och då kan man få ont.
Själv hade jag något liknande för ett par veckor sedan, det började lite smått under en dag sedan under natten blev det värre och de gjorde överjävligt ont rent ut sagt. Främst kom det när jag böjde mig framåt eller när jag reste mig upp. Smärtan satt långt upp på kanten av magen så att säga. Jag åkte in till förlossningen då jag fått barn för tidigt förut och var lite orolig...naturligtvis släppte smärtan då men man trodde att det var tarmen som hade kommit i kläm.
De sade också att i de flesta fall av magont, som ej har med själva grav att göra, så är det just tarmen som spökar. När barnet blir större så kan den trycka på tarmen och orsaka smärtor, som är svidande eller brännande.
Om det är något liknade som jag hade så försök att äta mild och lättsmält mat och pröva Gaviscon i samband med måltiderna.
jag har min lilla bebis som ligger o trycker på mitt högra revben flera ggr om dan,inte alls skönt.
*ler* Det kan vara din lilla bebis som trycker....min lille herre sparkade och tryckte så att jag fick en spricka i ett revben. Det kändes precis som du beskriver...
Jag har likadant när jag var gravid, runt vecka 20-26. Gjorde flera ultraljud utan att något syntes. Man konstaterade att barnet förmodligen sparkade mot revbenen och att muskulaturen blev nästan som "inflammerad" och därav smärtan. Jätteont
Det blev lättare när hon vände sig och låg med ryggen uppåt några veckor. Dock vände hon tillbaka sen och började demolera mina revben igen.
Det försvann direkt efter förlossningen.
Tack för alla svar! Nu känner jag mig lugnare. Kram kram
Vill inte oroa, men om smärtan blir värre och inte verkar ge med sig så bör du kontakta bm.
Vid den svåraste formen av havandeskapsförgiftning kan levern bli påverkad vilket visar sig som smärtor under höger revbensbåge.
Man kan ha havandeskapsförgiftning utan att känna av något själv. Om du är orolig be att bm kollar blodtryck och urin på dig!
Lycka till.
När man har ont under HÖGER revben så kan det bero på att gallan bråkar. Det är vanligt att få gallstenar när man är gravid. Får du problem efter att du ätit? Prova och undvik äpplen, päron, gurka, parika, ägg, fett och annan kryddstark mat. Även rökt kött (även fettsnålt tex kalkon) kan ge problem med gallan. Mvh, Regine
Till Muminmamman:
Oj! Jag som kollas för högt blodtryck sedan ett par veckor tillbaka. Kan man få havandeskapsförgiftning så tidigt som vecka 21 (går in i vecka 21 idag)?
Ja det kan man tyvärr.
Har haft det två ggr och andra gången kom det tidigt. Tycker absolut att du ska ringa din bm!
Hu! Ja, jag ringer direkt i morgon bitti! Tack Mumminmamman!
Lilla bebben i magen kan även ligga och trycka mot din gallblåsa som finns på högersida. Det gör j....t ont men är ofarligt!
Aqua: Kan den göra det redan i vecka 21?