• Despinetta

Låsa fast barnvagnen i förrådet!

Vi har tröttnat på att ha barnvagnen stående i hallen och tänkte börja använda oss av barnvagnsrummet som finns på bottenvåningen i vårt hus. Det är ett helt tomt rum med fönster så man kan se in utifrån. Nu har vi både portkod till ytterdörren och man behöver nyckel för att komma in i barnvagnsförrådet, men vi känner ändå att det skulle kännas bra att kunna låsa fast vagnen i något som sitter fast i väggen. Vi ringde HSB som är vår förvaltare och dom hade ingen aning om vad man kunde sätta fast i väggen, eller hur man gjort i andra föreningar.

1. Är vi överdrivet försiktiga som vill kunna låsa fast vagnen?
    2. Hur ser det ut där ni bor? Finns det någon, typ bygel, eller så?

Jag tror inte det finns något element eller så att låsa fast i heller.

Någon som kan tipsa eller hjälpa?

• Svar på tråden Låsa fast barnvagnen i förrådet!
  • Despinetta

Ja, det kan man ju göra, förstås, men man vill ju såklart inte bli av med barnvagnen oavsett om man får ut på försäkringen eller inte. Det jag mest undrade över var vilken typ av anordning som sitter i väggen för att man ska kunna låsa fast.

• Det ljuva livet

Jag låser fast vagnarna i barnvagnsförrådet. Alla som bor i huset har nycklar dit och jag vet folk i vårt område som blivit av med vagnar.

Har flera gånger bett att HSB ska sätta upp ett räcke på väggen så att man kan låsa fast vagnen ordentligt, men inte fått något .

Be din förvaltare att fästa ett räcke i ca90 cm höjd. Det är grymt irriterande att behöva böja sig om det sitter för lågt.

Vill också passa på att visa dig världens bästa barnvagnslås : safeman.se

Lycka till!

Mamma³
  • Runguska

Om ni har ett cykelrum med cykelställ i huset så hänvisa till detta. Har de råd/lust att ordna för de med cykel bör de även ordna för er med barnvagn!

• Runguska

Och då menar jag inte att ni ska låsa fast barnvagnen i cykelstället. Dels blir det ju fullt snabbt då och sedan blir det mycket att böja sig och liknande.

Ville bara tillägga ifall du missförstod!

• Zäta

Jag är så arg över att de inte ordnar ordentliga barnvagnsförråd istället för att bara hänvisa till cykelrummen! I vårt hus ligger cykelrummet i källaren i andra änden av huset. Inne i det står det bara gamla skrotcyklar, är oljigt och luktar gammal moppe. De säger att de precis städat det. Jag bor dessutom på tredje våningen. Om vagnen ska stå långt borta i det äckliga, krångliga och vad känns som, inbrottsvänliga förrådet är det ju nästan bättre att ha den i bilen hela tiden. Varför kan de inte ordna något bättre!? Känns inte alls tryggt att ha vagnen där och absolut inte fräsht.

• Despinetta

Värsta Supermamman- Tack för tips! Då ska jag prata med dom och be att dom sätter upp ett räcke på 90 cm höjd. Tack för länken också!

Seroc- Vi har alltså ett barnvagnsrum i huset så det är inte det som är problemet utan att vi vill ha något på väggen att låsa fast vagnen i!

• MessyTessy

Vi har låst fast vår vagn i ett vattenrör i barnvagnsrummet, det funkar bra med vajer och ett hänglås. Kanske finns det något sådant i erat också?
    Annars tycker jag att det inte borde vara alltför svårt för förvaltaren att fixa det. En del försäkringsbolag är ju väldigt noga med HUR man har låst vagnen om det skulle bli stulen.

• Despinetta

*går ner i barnvagnsrummet och kollar rör*

• Despinetta

Det fanns både rör och element så det är väl bara att låsa fast där tills HSB fixar något bättre alternativ! Tack för hjälp!

• Maggan78

ZandraJ: låter exakt som hos oss! Vi bor oxå på tredje våningen, vagnen längst bort i andra trapphuset och alla har nycklar dit... Men inte så länge till då vi snart flyttar i hus!!!

Lycka till med fastlåsningen alla!

• Zäta

fuskis! Hus vore så mycket enklare... alla har nycklar till förrådet, ja... värdelöst.

• Miamaria77

Jag har använt ett långt cykellås och låst fast vagnen i ett rör på väggen i barnvagnsrummet

Svar på tråden Låsa fast barnvagnen i förrådet!