• tomsus

Akta Graco DuoLogic med ISOFIX

Pillrade och provade nya DuoLogic babyskydd/bilbarnstol igår. Verkar väldigt bra! Någon som har köpt eller provat och kan ge sina åsikter?

Kan man använda bara babyskyddet utan isofix-platta i en bil som saknar isofix? Det borde väl gå eftersom bältesfästen sitter på babyskydd-delen.

• Svar på tråden Akta Graco DuoLogic med ISOFIX
  • majsan2

Hej! Har oxå tittat på nya DuoLogic men tyckte den var klumpig som babyskydd.. Eftersom den inte har en vanlig båge som man bär i utan man måste knäppa fast dom två plastbitarna över barnets huvud gillade jag den inte. Det är ju praktiskt med en stol som räcker i 4 år men som jag förstod det kan du inte använda den utan isofix plattan! Alltså måste du alltid montera ut isofixplattan och in i en anna bil om du ska använda stolen. Det tyckte jag också var en nackdel. Vi valde iallafall att avstå efter att ha sett och funderat....

• tomsus

Jag fick svaret att man kunde använda den utan ISOFIX...
    Och babyskyddet var inte tyngre än de 'vanliga', men man bär det på andra ledden. Skall kolla lite mer, men jag tyckte den verkade bra.

Nackdelen kanske är om man får en till bebis och behöver babyskydd till den, då måste man köpa ett till.

• majsan2

tomsus - ok, då fick du andra uppgifter. På babyland sa dom att man måste använda den med Isofix.. Det tyckte jag verkade konstigt så det är ju bra om det inte stämmer!

• tomsus

Någon som köpt DuoLogic och testat mer?
    Man skall helt klart kunna använda den utan ISOFIX om man vill det, då fäster man basen med bälte som vanligt bara.

• karin november

Jag har också kollat på stolen, men ej köpt, och till mig sa de i affären att har man inte isofix-fästen i bilen så använder man bilbältet som vanligt.

• Scrapbookings

Vi har tittat på den också, men jag gillar inte klumpigheten och fin är den då inte.
    Man vill ju gärna ha både säkerhet och en färg man gillar.

• UngMamma02

ja ska hämta ut min innan den 23nov... köpte min genom folksam... då blire billigare än å köpa den i affären... å egnom folksam kan man få räntefri avbetalning

Stolt mamma till Rasmus-05 & Amanda -02
Svar på tråden Akta Graco DuoLogic med ISOFIX