• Lindut

Sängkjol?

Nån som vet vad jag menar med sängkjol? Typ volang runt sängen, så man slipper se rätt in under. Finns det färdiga sådana att köpa till dubbelsäng (180 cm). Var i så fall?

Tack för hjälpen.

//Linda

• Svar på tråden Sängkjol?
  • Lindut

Åhh...sängkappa var det nog ja...he he. Tack för hjälpen NicoleSthlm....ska kolla runt lite.

Tack tack!

• NicoleSthlm

Det var så lite så! Har en själv o tycker att det e skitsnyggt! En vit enkel utan krusseduller! Sängen blir mycket finare med o så slipper man se dammråttorna

• Minis 75

Jag köpte min på Mio. Finns en bild i mitt galleri under "Hemma hos"...

·?♥?· Sofia ·?♥?·
  • NicoleSthlm

Lindut: Den har jag fast offwhite Skitsnygg e den! Fast när jag flyttade ihop med min gubbe så minskade sängmåttet från 180 till 140 så nu släpar sängkappan i marken, men den e snygg ändå!

• Jenny70

Jag har oxå en jag köpt på Moltex (som har utförsäljning 1 gång/mån), tror dom kostade 49:-/st, det var nå´t helt sjukt billigt. Jag & sambon har sandbeige, jättesnygga är dom! Fanns inte för dubbelsäng, utan vi har ett var, alltså för 90-säng. Se´n har min dotter ett som är vit/röd-rutigt. Oxå från Moltex, oxå typ gratis... ;o)

• Lindut

Var på Jysk nyss och köpte nåt som kallades kapplakan i lakanstyg (offwhite). Men jag använder den under bäddmadrassen ändå som sängkappa. Behövs strykas till lite bara...annars helt ok. Kostade 149 kr.

//Linda

• Vanne
    Jenny70 - Moltex vad är det för affär?!
Svar på tråden Sängkjol?