• Elinore

hjälp med microsoft word!!!!

snälla ni..kan ni hjälpa mig med en sak..skriver ett vigselprogram som måste maials iväg när som helst.. jag har lagt upp det så att pappret är liggandes med 4 spalter..så det blir snyggt och prydligt men nu närjag skulle skriva namnen på de medverkande så blir det såå fult..jag vill ju inte ha 5 cm mellanrum mellan förnamn och efternamn..kan man på ågotvis ta bort staplarna nu...men, ändå ha det så fint som de tär nu... är det någon som förstår??

• Svar på tråden hjälp med microsoft word!!!!
  • abnocto

Skriv för och efternamn i samma spalt.

• abnocto

Har du en tom spalt du vill ha bort så markerar du den spalten/kolumnen, står i det markerade, vänsterklickar på musen och väljer ta bort.

• Elinore

jag kan inte skriva för och efetrnamn i samma spalt..för då flyttas allt ner och får inte plats..

den andra spalten e inte tom..utan längreupp på sidan står det psalmtext...men, det är ungfär halva spalten som e tom....

• abnocto

Spalten som du namn i kan du bredda så det får plats på samma rad.
    Måste du ha psalmtexten längst ned. Kan du inte istället göra en ny tabell under den du har, som du då kan göra hur smala/breda som helst och skriva psalmtexten där?

• Elinore

jag har förökt att bredda den..men, allt får inte plats..(det ser ju ut att få plats..minst 5-6 bokstäver kvar) men, det går iaf inte...ska skriva ett efternamn å då kommer inte det sista med... psalmtexten ligger där uppe..sen e det mellanrum en bra bit (för den andratexten är ju till vänster) sen kommer alla namn...

• abnocto

Då kan du ju göra tre tabeller efter varandra så du har psalmtexten i egna tabeller eller ingen tabell alls.
    Om du markerar en tabell rad så får kan du se högre upp på sidan hur långt texten ska gå i tabellen så där kan man dra den lilla pilen så mer bokstäver får plats. Inte lätt att förklara men markera en tabell så ser du förhoppningsvis.

Svar på tråden hjälp med microsoft word!!!!