• Barba 70

Nån mer som väntar på budgivning?

Hej!
    Undrar om det är nån mer som väntar på att budgivningen ska dra igång?
    Sista visningen på "vårat" hus var i går men vi har fortfarande inte hört nåt...blir så nervös.....

• Svar på tråden Nån mer som väntar på budgivning?
  • lillälva

Ja, det kan man säga Budgivning ska vara nu i veckan. Vi ringde mäklaren och sa att vi var intresserade, och han verkade lite virrig, så då sa min man att då lägger vi ett bud, och så gjorde han det. alltså har vi börjat bjuda. fast han lade sig 100000 under utgpris, så mäklaren bara grymtade och tycket nog det var lågt. Men vadå, man har väl rätt att bjuda hur lågt man vill!

Vad är det för hus ni skall bjuda på?

• smiley81

väntar oxå, var på visning igår, och det ska vara en till ikväll... Fick ett sms av mäklaren där det stod att hon skulle höra av sej senare idag...

spännande, håller tummarna för oss alla..

• Barba 70

Nej, det blev inget...budgivningen började i torsdags på drygt 1,3 och när det kom till vår tur så var den uppe i 1,6. Vi lade ett bud men när mäklaren ringde i fredags så hoppade vi av. Då var det nästan 1,7...för dyrt...

Hoppas att det går bättre för er!

• finfee

ja, eller nä.. eller jo. vi har inte lagt än. ska prata med banken och såntdär först. i veckan ska vi göra de å sen då jävlar ska de läggas bud vill jag lova!!

finfee
  • MsRahkonen

Njae, men vi ska på visning på fredag:) Spännande är det.. Var tvungen att åka förbi idag, en riktig omväg är 4 mil bara dit hehe:) Men det var superfint... Så hoppas dom två andra inte är intresserade så vi kan få det:)

• Barba 70

Håller tummarna och hoppas att det går bra för er!! (och att det dyker upp något till oss snart....)

• smiley81

så va det igång...

Jag hade rätt, det var bara vi som var intresserade igår på visningen, tjohoo...
    Så mäklaren ringde idag å pratade lite, frågade om vi hade lånelöfte, när vi skulle kunna tänka oss att flytta dit osv... Å vi la ett bud, jag sa att då lägger vi utropspriset, men sen när ja kikade på nätet så hade hon skrivit 10 000 under utropet, hehe hon prutade åt oss,tsss..

Var ju visning nu ikväll oxå så då kan det ju ha blivit någon itnresserad (hoppas inte)... Så hon skulle ringa imorgon igen, så då får vi se hur det ligger till, så jäkla spännande, pirrigt, nervöst å jag vet inte vad...

• lillälva

smiley81, vad lyxigt att inte behöva tampas med en massa andra! Hoppas ingen kommer på visningen
    Vi är säkert minst tio som slåss om det huset vi vill ha! Beror förstås på var man bor och var huset ligger...men vi VILL verkligen ha detta!

Barba 70, man blir alltid besviken när det blir för dyrt, speciellt om man verkligen känner för huset. Vi har aldrig lagt bud tidigare - det har varit för dyrt redan när det har varit vår tur att bjuda så att säga men nån gång måste man ju ha turen oxå!

• smiley81

lillälva: Ja det är verkligen tur, var ganska många på visningen å söndags,men många gick iväg på engång... Var en visning till i området dit alla åkte...Grejjen med huset är att det har inte kommunalt vatten och avlopp, tror att många blir lite skraja för det, inte vi...
    Det var bara 2 sovrum, men om vi köper huset så bygger vi upp en vägg i matrummet så att det blir ett till sovrum, för ett matrum behöver vi inte, bord å stolar får plats i köket... Skitstor tomt, där det inte var något problem om man ville bygga (pratat me kommunen) det är kyrkan som äger markerna runt om...
    Huset ligger ensamt på en liten gata, ca 5-800 meter till närmsta granne, men ändå så är det bara ungefär 30-40 minuters bilresa till stan (stockholm)...

Kan inte klockan bli 10 snart då vet ja iallafall att mäklarna börjat jobba,hihi

• Nallemajatjejen
    smiley81 skrev 2006-09-11 21:38:43 följande:
    så va det igång...Jag hade rätt, det var bara vi som var intresserade igår på visningen, tjohoo...Så mäklaren ringde idag å pratade lite, frågade om vi hade lånelöfte, när vi skulle kunna tänka oss att flytta dit osv... Å vi la ett bud, jag sa att då lägger vi utropspriset, men sen när ja kikade på nätet så hade hon skrivit 10 000 under utropet, hehe hon prutade åt oss,tsss..Var ju visning nu ikväll oxå så då kan det ju ha blivit någon itnresserad (hoppas inte)... Så hon skulle ringa imorgon igen, så då får vi se hur det ligger till, så jäkla spännande, pirrigt, nervöst å jag vet inte vad...
    Fy vad lyxigt. Det husret vi bjuder på har bara två intresserade och det har redan gått upp över 250 000 - Tänk om man hittade en mäklare som prutade åt en.. Snacka om braktur...
    Att bli mamma är livets största gåva! Http://www.familjeliv.se/hem/nallemajatjejen/blogg.php
Svar på tråden Nån mer som väntar på budgivning?