• Anonym

Åderbråcksoperation..någon?

Har åderbråck som bara blivit värre nu under graviditeten och skulle gärna vilja ta bort dem. Ibland känns benen tunga och trötta. Vart vänder man sig? Bekostar man det själv? Isåfall vad kostar det och hur länge är man sjukskriven? Bor i helsingborg.

• Svar på tråden Åderbråcksoperation..någon?
  • Duckan74

Tror att det är ett ganska enkelt ingrepp. Min kusin gjorde det privat (tror att det är enda sättet) och pratade om att de gjorde en "sprängning". Det är mycket bättre nu och inte har hon varit sjukskriven.

• Anonym

*puffar* Ingen mer?

• THEZZAN82

hej,, jag ska göra en operation i januari genom landstinget...dom opererar inte under en graviditet eftersom det oftast blir mycket värre dåå..men jag sökte på vårdcentralen seda fick jag en renmiss till kirug mottagninigen som bokade in mig här är det tyvärr långa väntetider såå jag har väntat i snart två år...men det senaste året är nu för att jag e med barn därför ska jag operera senare bär bebisen är ett par månader gammal...lycka till

• Anonym

THEZZAN82...har du ont av dem så det är därför landstinget betalar?

• THEZZAN82

japp det har jag...väldigt...dom e väldigt kraftiga!!hela vänster ben såå det kanse e  därför sen är det för min ålder va bara 18 när jag fick dom såå det  är lite för syns skull ocksåå....

• Anonym

THEZZAN, jag ska gå till VC först med..Jag har haft mina jättelänge...sen jag var 18-19....så 10 år kankse..och de har inte blivit bättre alls..Tack för dina svar!

• Julifru

Jag opererade mitt ena ben den 11 augusti och ska börja jobba idag!
    Trodde det skulle vara lättare o gå snabbare att komma upp på benen.
    Mna går tiull sin vårdcentral så kollar läkaren på det och är det så att det behövs opereras så skickar han en remiss till kirurgläkaren!
    Skriv gärna till mig om du har några frågor!

• Julifru

Jag behövde bara vänta 3 månader från jag va hos läkaren till jag blev opererad men dels så hade jag svåra åderbråck hade svårt att orka med att stå på jobbet hela dagen och sen att jag skulle in i ivf svängen till hösten!

• THEZZAN82

ja det e ju såå att jag skulle ha opererat mina i februari i år men jga blev med barn såå ajg fick vänta... annrs  skulle det bara tagit ett år ungefär....

Svar på tråden Åderbråcksoperation..någon?