• nemogirl

Farlig med massage när man är gravid?

Jag har en sån där "deep muscle massage" som jag köpt på elgiganten, masserar ryggen med den. Men har för mig att det inte är bra med massage när man är med barn?
    Eller det kanske bara är "manuell" massage, pga oljor å sånt?

• Svar på tråden Farlig med massage när man är gravid?
  • maria  1

Halloj!
    Det är inte farligt med massage när man är gravid. Man brukar avråda att bli masserad de första 12 veckorna och precis i slutet av graviditeten men annars är det ju bara bra om du kan mår så bra som möjligt!

• nemogirl

maria: ok! Den maskinen ger ganska hård massage, tänkte så bebben inte blir snurrig av allt blod å ljud som den sätter igång. hehe

• Ålänning

Jag fick massage i februari eller mars å hade bf i juni. D va inga som helst problem... lite otympligt me magen bara.
    Massera på du.

• maria  1

använd den bara om det känns bra tycker jag!
    Jag masserade en tjej som är i v 35 idag men bara hennes nacke och axlar och det ska inte vara några som helst problem. Hon gick därifrån lugnare och mer avslappnad :)

• nemogirl

ok, bra tack. då kan jag fortsätta i lugnan ro! Men det är så konstigt, jag måste ha världens sämsta blodcirkulation, när jag kör den på ryggen, så börjar det KLIA så jag nästan kliar ihjäl mig alltså!! Känns som loppor på hela ryggen, skumt.. Hinner köra knappt en minut innan det börjar klia, så får jag pausa å klia mig, sen fortsätta ..hehe

• maria  1

haha, vad e det för skum apparat?
    Be någon annan massera dig och se om du reagerar likadant. Om inte så ska du nog lämna tillbaka den där mojängen...

• nemogirl

Hehe, men det är jag som har dålig blodcirkulation eller så är jag konstig helt enkelt! För när jag är ute å går i rask fart så börjar det klia ASMYCKET på benen å låren när jag börjar bli varm
    En sån här är det jag köpt:

www.elgiganten.se/is-bin/INTERSHOP.enfinity/WFS/store-elgigantenSE-Site/sv_SE/-/SEK/El_DisplayProductInformation-Start;pgid=3N9sy0IM910000E4i3hJQEeF0000ER_4G3y8&CatalogCategoryID=d3fD4QFWuhcAAAEDrm2tBDZ%2e&filename=productpage_text%2cproducttype_text%2cprodtypes_vartypes_text&windowtitle=OBH%20NORDICA%20NOR6087

• MartinaE

hej, min mamma är utbildad massör och hon vägrar massera när jag är gravid. På deras utbildning fick de lära sig att det kan få igång "farliga" grejjer som ligger lagrad i kroppen eller nått sånt. ( kommer inte ihåg exakt )

• nemogirl

MartinaE: shit.. jahopp, då vågar jag ju inte göra det, får vänta 10 veckor.. =)
    Fast jag har redan gjort lite, hoppas inget "farligt" hänt då..

Svar på tråden Farlig med massage när man är gravid?