• cii

Kiropraktor + gravid

Kan man gå till en kiropraktor när man är gravid?

Jag går in i vecka 7 imorgon.

Har en riktigt skadad rygg (två bilolyckor) Och skulle behöva någon form av hjälp med ryggen. Bara vanlig massage! vad som helst!

Har väldigt ofta ont nu när jag är gravid

hjälp!

• Svar på tråden Kiropraktor + gravid
  • Läängtande

det går bra med kiropraktik. Jag gick många gånger under min graviditet. Massage däremot ska man vara försiktig med.

• TorpSara

Massage går också bra. Var noga med vem du väljer bara, det gäller framförallt kiropraktorn.

• Jossa82

se till att tala om att du är gravid, vissa saker får/kan de inte göra då!!!

• cii

Okej =) Tack för era tips.

Ska höra med BM nästa vecka.

• trötter22

hon som masserar min sambo sa att hon inte masserar gravida.

• TorpSara

Axelsons, som nog får anses vara främst på massage och massageutbildningar i Sverige har gravidmassage. Så det går bra att massera gravida om massören vet vad den gör.

• trötter22

ja dom får massera på vissa ställen, men inte på ryggen te x.

• TorpSara

Jodå, det också! Man kan få den bästa gravidmassagen på deras dagspa i Gallerian i Stockholm. De har underbara massagebritsar med hål för oss med stora magar och bröst. Så SKÖNT att ligga på mage! Det är hela baksidan man får då, men jag har förstått att det finns teorier om vissa nervpunkter man ska undvika, som kan sätta igång en förlossning.

Å andra sidan, skulle de fungera så skulle vi ju slippa alla långa igångsättningar...

Svar på tråden Kiropraktor + gravid