• Den mysiga

Vilken skostorlek har ni till era 1 åringar?

Ja som frågan är vilken skostorlek har ni till era barn.
    Min son är 1 år och lite drygt 2 månader och han har storlek 19 på sina Kavat skor men nu behöver han någon storlek större.

• Svar på tråden Vilken skostorlek har ni till era 1 åringar?
  • Sofie1979

Min lilla Isabelle hade 20-21 när hon var i samma ålder som din son.

• tutim

Här är det 20-21 som gäller. 20 är lagom, 21 ger en del utrymme framme i tån

• Raven74

min dotter som är 2 år o lite till har strl 27

• Den mysiga

Kul att höra om vi l.igger till ungefär samma storleksmässigt.
    Jag har köpt vinterskor i storlek 23 eller var det 24.

• Ninette

Min 11 månaders har 19-21 beroende på skomärke. Det skiljer ju jättemycket mellan olika märken. Hennes gummistvölar är små i storlek och har stl 21 medans kavat är i 19 och ett par andra i stl 20. Alla passar lika bra på hennes fötter

• Den mysiga

Le Anna: aha ja så kan det ju vara. Köäder kan ju ochså skilja sig åt i storlekarna.
    Jag har funderat lite varför han kan ha storlek 19 i kavatskor då alla andra som regel har lite större.

• dreamspell

Max är 1år & 3veckor, köpte Kavatskor till honom i stl.21 igår, då var dom ganska rymliga!

• MARIA99

19 hade mina tjejer i den åldern..kanske 20 på nått par

• systernegativ

Isak är 11½ månad och han har storlek 19. Vi får se vad det blir på vinterskorna. Han har nästan 1½ cm tillgodo på de skor han har nu.

• prinsungen

Han är 12 månader och jag har köpt 22 i höstskorna och samma i vinter stövlarna. Även i gummistövlarna men han har nog 21 skulle jag gissa på. Hans fot är 12,8mm men han har ganska breda fötter.

Älskar dig Edwin
  • Alina05

22 och hon är snart 13månader. Vinterskorna får vara något större sen.

• Aannaa

Min tjej är 15 mån o har 20 nu

.emilia. ♥ . kärlek big time.
  • Linnet76

Min dotter är snart 15 månader och har strl 20. Köpte ett par vinterskor i strl 21, då har hon 2 cm tillgodo. Hoppas det räcker.

• Amorella

Min tjej är 17 månader och har storlek 22. Har haft det ett bra tag, så vinterskorna blir nog i storlek 23.

TS:
    Jag måste bara fråga - han har storlek 19 nu men ändå har du köpt storlek 23 eller 24 i vinterskor? Är inte det lite stort hopp - 4-5 storlekar?

• nina80

Mät fötterna i skobutiken och sen mäter du skorna, även samma storlek kan vara lite olika stora. Min dotter är 11 månader och jag köpte nyss ett par i storlek 21, de är lite stora men vi provade ut dem i affären och hon klarar av att gå med dem bra ändå, bara lite klumpigare än utan skor.

Mamma till två barn - ett i himlen och ett på jorden
Svar på tråden Vilken skostorlek har ni till era 1 åringar?