• honeypaj

barnkläder helsingfors?

ska till helsingfors några dagar.
    och tänkte passa på att shoppa lite.
    Har någon som varit där sett lite roliga affärer med barnkläder?
    eller andra roliga saker?

• Svar på tråden barnkläder helsingfors?
  • Saselana

I Kämp Galleria på Esplanaden finns butiker som har lite barnkläder/saker. Sedan finns där även BamBami som enbart har en massa fint för barn (andra våningen tror jag det var). Varuhuset Stockman är också värt att besöka (Nordens största varuhus).

• Myosotis

Förutom de som Saselana nämner finns det några fler barnklädesaffärer:
    På Fredriksgatan mellan Fredrikstorget och Stora Robertsgatan finns Zicco. En trevlig butik med mycket vänlig betjäning. I Kamppi köpcentrum (samma byggnad som busstationen) finns fyra barnklädesbutiker brevid varandra, fjärde våningen tror jag det är. Särskilt Pikku Kenguru har trevliga saker. Zara på Alexandersgatan mitt emot Stockmann säljer barnkläder. På Norra Magasingatan mellan Uniongatan och Fabiansgatan finns också en barnklädesbutik.

I övrigt så är min favoritbutik i Helsingfors White on white. En inrednings/gåvoaffär på Bulevarden.

Trevlig shopping!!

• Saccharina

Stockman har jag hittat en hel del kul på :)

• mymlis

Stockmann har en massa fina barnkläder. Barnklädesbutikerna i Kamppi köpcentret och Kämp Galleria har fina saker de också, men Stockmann är min favorit. Marimekko i Kämp Galleria har också barnkläder, om man tycker om randigt!

Svar på tråden barnkläder helsingfors?