Tack alla ni som skriver. Det värmer att veta att någon känner med en i denna situation. Har precis startat en extrem städningsomgång, insprirerad av sista inlägget : )
Sambon får oxå ta medicin. Nu jäklar.
Kan tillägga att jag som tur är inte har massiva symtom varje gång jag känner av det, jag behandlar mig g. ofta så det hinner inte bli så farligt (nåja...) mellan varje "omgång". Ni som får det återkommande, ser ni maskar varje gång? Eller känner ni igen symtomen bara? Ursäkta om jag är äcklig och frågar, men jag har aldrig hittat några "medsystrar" som råkat ut för samma sakt tidigare och är så glad att kunna få diskutera det med några som förstår. Till dig som är gravid: förstår om du känner det jättejobbigt att gå till infektion! Min vän och fd. kollega har precis börjat jobba på infektion där jag bor! Hu, det är hemskt varje gång jag måste gå dit, som tur är är det inte ofta. Hoppas han ALDRIG ser mig. Synd att det är så skambelagt, man kan ju egentligen inte hjälpa det.
Angående tvättmani: har varit rätt manisk själv periodvis. Jag försöker att inte få det att gå till överdrift men det är svårt!
Till dig som är gravid: du är min inspiration - kan du klara detta kanske jag också kan det. Nästa månad ska jag och min sambo börja försöka och det känns fantastiskt kul, samtidigt som jag är rädd för hur det ska bli om vi lyckas bli gravida. Hoppas du kan njuta av din graviditet utan alltför mycket oro kring detta!
Kramar till er alla!