• Filipendula

Känner ni er gravida?v.17,18

Hej alla!

Går snart in i v.18 men känner mig inte särskilt gravid. Illamåendet har gått över och jag dricker lite kaffe ibland (kunde jag inte fram till v.12). Brösten är inte heller lika ömma, bara litegrann. Jag är lite tjock om magen det är allt. Någon mer som känt så här jämfört med första tiden?
    Ibland tror jag bara att jag inbillat mig alltihop....men har ju sett den en gång i v.11

Kram F

• Svar på tråden Känner ni er gravida?v.17,18
  • springhope

Samma hör förutom att jag är jättetjock och har stora bröst. Och ingen mens och jag tror att det faktiskt är de viktigaste symptomen. Men jag längtar till UL då man ska få bevis!

• Jossanundercover

Nope, just in den här "övergångsfasen" när man inte riktigt kan känna bebisen ännu är det ju vanligt att inte känna sig gravid..
    Jag har bara vissa symptom kvar som kissnödig, nedsatt aptit och att det sträcker i ligamenten..
    MEN jag tror att jag kännt bebisen den senaste veckan..Jättemysigt.Är i v. 17 idag..
    Jag längtar oxå till UL för att man ska få bekräftelse, fram tills dess känns det som att det är overkligt..

• TaBz

Känner mig inte alls gravid egentligen, v18... Mest tjock. Men jag har onekligen något som sprattlar inuti så jag tror nog att det bor någon därinne ändå.

• Vikingakvinnan

Jag gick in i vecka 18 idag och jag känner mig inte gravid om man ska räkna illamående och bröstspänningar. MEN om jag går förbi en spegel så är det inget snack om saken. Jag har en rejäl kula (är ganska smal i vanliga fall) Den kommer till dig också! Jag har läst om att många känner som du! Jag antar att du snart har rutin UL och då kommer allt att bli verkligt! Mängder med kramar!!!!

• kleopatra01

Hej!
    Jag är i v.18 nu och jag känner mig verkligen gravid.Nu är det andra barnet för mig så det är kanske därför.Jag känner mig verkligen stor (se gärna magbilder på min sida)och jag har börjat känna den lilla krabbaten.Har problem med att sova för jag kan inte sova på rygg. Jag vill bara att tiden ska gå. Ska på u-ljud den 20:e och då får vi veta vad som gömmer sig där inne, det ska bli såå kul att handla det första till den lilla efter det.
    Kramar
    Och lycka till.

• dinana

Jag gick precis in i vecka 22 och känner mig då inte gravid. Har bara en liten kula på magen.. det är allt. Inga speciella rörelser därinne.. däremot så har vi bevisat att det finns något därinne på ultraljudet i vecka 18.  Men man går ju runt och längtar nu efter att det ska börja röra på sig därinne och att man ska börja känna att man verkligen är gravid.

• Bonita666

Filipendula : För mig är det likadant, känner mig inte ett dugg gravid, och är inte speciellt tjock heller, men jag blev så orolig att jag fick göra ett ultraljud för nå dagar sen, och fick se lillen :) ganska otroligt att det växer därinne fast att man inte känner nått. men nu har jag faktiskt börja känna fosterrörelser och sparkar. är i v 18 nu,
    var inte orolig, det finns nått där inne :)

• Piripiri

Jag känner mig inte alls särskilt gravid, men jag har börjat känna små minisparkar (andra barnet) så det verkar ju som att jag är det ändå

• Filipendula

Jag är jätteglad för era lugnande svar. Jag ska på UL den 19:e sep så det är inte så lång tid dit.
    Man ska väl eg vara glad för att man inte har graviditetskrämpor än i alla fall. Men det är ju typiskt att man ska bli orolig istället!

Kramar och trevlig helg
    Filipendula

Svar på tråden Känner ni er gravida?v.17,18