BB-journalen?
Jag bad aldrig att få min journal eller kopia på den, hur ska jag göra. Är så nyfiken på vad som står i den? Någon som vet....Jag födde på NÄL.
Jag bad aldrig att få min journal eller kopia på den, hur ska jag göra. Är så nyfiken på vad som står i den? Någon som vet....Jag födde på NÄL.
Ring till avdelningen!
Här kunde jag även få min journal bara jag rinde till MVC så fick jag alla papper på en gång men jag lyckades faktiskt komma ihåg journalkopior under tiden jag var på BB.
Födde i Gävle.
Till mig sa de att jag kunde beställa journalen om 6 månader från NÄL. Förmodligen via MVC eller om man ringer till avd 35 eller 37 direkt.
Mvh Biggan
här får man journalen dagen man åker hem från BB (Norrköping)
Jag knallade in på BB och bad om att få journalen från förlossningen, från sjukhusvistelsen när Lilja var på väg ut i v. 33 samt några CTG-remsor.
Tog ett tag, men nu har jag allt inklistrat i hennes bok..! =)
I Linköping där jag födde fick vi den i handen och förklarad innan vi åkte hem. Jättebra att prata igenom förlossningen tyckte jag och jättekul läsning-man märker att tiduppfattningen inte är riktigt som den ska när man ligger där..minuter kändes som timmar o tvärt om.
Jag har både min och Ellas journal ska be mamma ringa så jag får min journal från när jag föddes kul att läsa!
Nej jag bad att få läsa min och då sa min BM att jamen den förstår du inte mkt av och visade upp ett litet papper där de kryssat i när min son föddes, vilken smärtlindring jag tog och såna saker.
Men på BB fick jag läsa där de skrivit en massa andra saker..
Tex vid vilka tidpunkter saker hände..
Så jag vet inte var jag ska få tag på min..
Ring till avd så skriver de ut den!
Jag tipsade min mamma som är 53 om att ringa och få sin och det fick hon, kul att läsa.
Alla har rätt att få ut sin journal.
Man kan alltid ringa arkivet och beställa den, ring bara växeln och säg att du vill ha en journalkopia på din journal, så kopplar de dig.
(De enda som bli nekade är de som är gravt psykiskt sjuka som kan få förvärrade symptom om de läser sin journal.)
Både tandläkar- och sjukhusjournaler kan du när som helst få kopia på.
Här sa de till redan vid förlossningen att CTG-remsorna får vi inte, de ska diarieföras.
Det är jättekul läsning. I min journal från när jag var liten sådär 3-4 år står det att jag var TVÄRILSK vid besöket...hmmm. Jag ringde barnkliniken i Linköping eftersom jag legat där som bebis o då fick jag allt därifrån även när mamma varit där med mig senare så det var från nyfödd till ca 5 år.
Man har rätt till alla sina journaler.
Födde på SöS i sthlm, då fick man journalen med sig hem på en gång, utan att behöva be om den
mkt spännande läsning nu så här i efterhand....
JennieBrunflo: Jag fick inte CTG-remsorna, utan kopior på några...
Vi fick kopiera vår bb journal de sidor vi ville ha, barnmorskan och vi gick igenom allt som hänt under förlossning mm.