• Maia Blå

Nu ligger min katt illa till.......

Igår kväll när jag skulle natta lillen, tyckte jag att det var lite konstiga ljud i sovrummet. Men jag tänkte sen att det var nog flaskan som sät lite sugande.....men sen började det att skrapa vid sängen. Jag böjer mig ner för att kolla och får syn på en helt vettskrämd stor skata som sitter vid väggen!!!
    Den sitter helt paralyserad...men verkar oskadd. Så vi fångar den försiktigt med en handduk och släpper ut den....
    Så Henke......kom hem och förklara dig!!!!!!

• Svar på tråden Nu ligger min katt illa till.......
  • Maia Blå

Nej, det är en omöjlighet......har katt lucka i garaget och sen kattlucka in till huset........

• Hannah76

Aha. tur att han inte skadade fågel. En granne här där vi bor har en katt som tydligen gillar oss jättemycket, han lägger fåglar på vår altan..

• sydneygirl

Å det här påminner mig om när jag och brorsan när vi var små hittade en paralyserad duva. Jag tror den hade flugit in i ett fönster eller nåt.

Iaf - vi tyckte lite synd om duvan och tog hem den till oss för att ta hand om den. När mamma kom hem skulle vi skoja till det och så satte vi duvan på bokhyllan där den satt paralyserad. Vi frågade mamma om hon såg nåt annorlunda vid bokhyllan och hon såg tillslut duvan, men fattade inte att den var levande. Så hon ställde sig riktigt nära och stirrade på den och höll på att svimma när duvan plötsligt rörde på huvudet och blinkade till.

Usch - kanske inte så snällt mot duvan egentligen, men vi tyckte det var skitkul. Till vårt försvar var vi inte så gamla.... vi släppte naturligtvis ut duvan och den mådde bättre efter ett tag. Stackarn...

• Nemi79

Känner igen det där...
    Hade en katt som "levererade" olika djur...döda som levande...möss, fåglar, trollsländor, mm. Mindre roligt..iaf för mig...när han la dom i ens säng å sen satt å jamade tills man vaknade Förvånad

• Maia Blå

Henke har varit hemma och sovit den osyldiges sömn!!!!!
    Har pratat allvar med honom.......han gav mig bara en sömmnig blick och började att spinna!!!!!
    Jaja...får se vad han tar hem nästa gång.....

• Anna Lw

Tur att min katt är balkongkatt, inte så många djur där att fånga!!

• Mirris

Haha.. Henke var ett roligt namn på en kisse iallafall!

En av mina gamla katter var tokig i att fånga o ta hem små möss, så släppte hon lös dom här hemma så att min innekatt skulle få nåt kul!

Sen låg dom tre missarna i skift och vaktade tills lilal musen vågade sig fram från nåt gömställe!

Man visste att det var nån mus inne när man såg Sixten ligga framför tvättmaskinen på morronen.. och när man kom hem så låg Amanda o stirrade på samma tvättmaskin.. och på kvällen tog Denice ett skift.. o rätt va det var så hittade man bara gallblåsan *ISCH*

• Anna Lw

hahaha det lät inte så trevligt!!  nää jag är glad för min balkongkatt som sagt!

• Maia Blå

Suck....har ju hittat en del rester efter små möss också...och det är nog så äckligt!!! Men nu så är det tydligen större objekt pågång.....
    Om det nu inte är så att han tar hem kompisar!! Inte äta bara leka!!!
    Han heter egentligen Hendrix men kallas av mamma (mig) för Henke Penke....
    Jag har varit hans mamma sen den riktiga mamman dog när han och hans bröder var 3½ vecka. Hon blev påkörd och dog....och jag fick vara hemma från jobbet i ett par dagar för "vård av kattungar"!! Tur att man har en förstående chef!!!

• Zaria

Så gjorde min gammla katt Olle också, släpade med sig skator hem, och kajor...Fattar inte hur han fick tag i dem bara för han skördade ofta ett 15 tal varje sommar.

Mindre kul när han kom in med dem levade då jag ville få ut fågelkräket och katten verkligen gjorde allt för att få behålla den, så det var jag på fågeln & katten på mig.

Inte lika skoj när han försökte ta en mås, men då åkte han med upp i luften en bit tills han gav sig.

Dock flyttade han ut i skogen till mina föräldrar i förrgår så vi hoppas att han skall kunna ta råttor och sork där.

• Annettiz

Min katt brukar oxå stolt komma in me diverse djur o superstolt jama tills ja tittar på den stackarn som oftast e bra nära döden... stackars insekter, fåglar, möss o allt annat säger ja bara =)

• Nikegumman

När vi hade katt för flera år sedan och vi var på landet. . . då kom han släpande på en ekorre. .  och en annan gång på världens sötaste lilla andunge. . sådan där liten och brungul. . Det var inte roligt!!

• Maia Blå

Jaha då var det dax igen.......släppte just nu ut en upprörd skata ifrån garaget..........gissa vem som hade släpat in den????
    Utanför satt skatkompisarna och skrek........
    Inne i garaget jagade Henke mordiskt skatan.....varför kan han inte de små djuren.....och lämna de ute?????? SUCK!!

• Mirris

Oj stackars Henke!

Hoppas han kommer våga sig ut. Skator är hämndlystna *huvva* dom är inte o leka med när dom kommer flera stycken!

Men tänk va kul det var för Henke den lilla stunden han fick ha den där skatan för sig själv i garaget Kanske han var sur för att dom kraxar på honom när han är ute och spatserar. Han blev väl förbaskad och tog in i garaget för att läsa lusen av!!

• Ella174

Hihi, vilken snäll katt som tar hem presenter!

• Maia Blå

Ja, de har retat den stackaren nu i flera dagar...och när han äntligen lyckats att knipa en så kommer mamma och förstör.....!!!
    Han gav mig en sur blick när jag öppnade garageporten och skatan kunde flyga ut....men han kommer nog snart in med en igen!!!
    Så länge han håller sig utanför huset......men vad är det för fel på möss???? För små antagligen........

Svar på tråden Nu ligger min katt illa till.......