• Sussie1975

100/55 i blodtryck!!!!

Hallå! Jag har två barn sen tidigare, och faktum är att jag mådde bra under mina graviditeter. Och jag kan säga så här: Det gör jag inte nu!
    Jag sover konstant hela tiden sen ett par veckor tillbaks, var hos min BM och hade 100/55 i blodtryck (allt annat bra). Kalla fötter, samt fingrar och ett ständigt illamående + yrsel! Kan jag bli sjukskriven för detta?? jag mår verkligen inte bra.....

• Svar på tråden 100/55 i blodtryck!!!!
  • verbra

Är du i början av graviditeten? Jag hade också lågt blodtryck i början. 100/60 och blev sjukskriven för det i tre veckor. Sov hela tiden, hade yrsel, svimmade nån enstaka gång och var så asocial i 2 månader. (sommarmånaderna!) Vid vecka 15-16 började det vända och nu mår jag hur bra som helst.( är i vecka 28). Hoppas att du blir bättre snart och gå absolut till läkaren om du inte orkar..Är man lång och smal brukar det vara ganska vanligt enligt min läkare.

• Sussie1975

Jo, jag är 170cm 55 kg, så det stämmer! har nästan svimmat 2 ggr oxå!
    Är i vecka 8. Tack!

• lucasisa

Jag hade precis som du med båda mina ca 55(60)/ 100(110)

• Persephone

Är oxå sjuskskriven 50% för samma sak i 3 v. Har 1.5 kvar och mår bättre som tur är! Denna enorma trötthet!!!

• Sussie1975

Var du sjukskriven då Lucasisa??

• Angelica

Jag har exakt samma bltr som du. Jag är 170 cm lång men du väger ett antal kg mindre än mig

Jag fick inte bli sjukskriven för det för bm o läkare sa att det kommer att gå upp igen i slutet av graviditeten. Inte kul svar när man ofta svimmar o mår illa.

• Sussie1975

Nej inte kul, men vad ska jag då göra?? vill inte kräkas o typ svimma på jobbet, jag kör truck så det verkar dumt om någe skulle inträffa då!

• Angelica

Nej det förstår jag. Kanske du kan trycka på extra med det att du kör truck o riskerna med det? Fast jag kör ju bil hela dagarna i mitt jobb o fick det inte ändå...
    Finns det inte tabletter som kan hjälpa?

• Liwa1

Jag hade lägre än det du skrivit och andra genom hela graviditeten och blev inte sjukskriven av det.

• skidan

Mådde jag så skulle jag söka till en annan läkare och kräva att bli sjukskriven. Stå på dig. Du har bebisen att tänka på oxå

• Sussie1975

Jo jag ska försöka med det! Tänker inte gå och må som en påse "kattbajs"

• Firren

Ja det är jobbigt med lågt tryck. Jag har det jämt, nu hade jag 100/60 i v 25 (innan 100/55). Men jag är å andra sidan van vid det sedan så långt jag kan minnas. Det positiva är ju dock att det är inte ohälsosamt, dock obehagligt och ngt handikappande, till skillnad från högt blodtryck.
    Det enda man kan göra som de brukar rekomendera är väl att motionera, om man orkar . Det kan få upp trycket en aning.
    Ofta brukar ju trycket gå upp i och med att man blir större så man får hoppas på det, och att det inte går upp för mycket istället.

Tjata på din läkare och ta i ordentligt hur dåligt du mår om du ej orkar arbeta. Man kan ju bli sjukskriven för allt som gör att man inte mår bra så...Och å andra sidan är det ju inte säkert att det är just bara trycket du mår dåligt av. Det kan ju vara själva graviditeten i sig.

Hoppas du mår bättre snart!

• Sussie1975

Tack ska du ha Firren!

• nikki80

Ville bara fråga varför man inte blir sjukskriven för det??? Jag blev ss i 5 v för illamående när jag väntade Saga(för drygt 1 år sen) Det var inget snack, jag orkade inte jobba....

• Sussie1975

Jo, det hoppas jag man blir!!!!

Svar på tråden 100/55 i blodtryck!!!!