Ägglossningssmärtor?
Hej! Är det så att man kan känna ägglossning? Kan ägglossning kännas som menssmärtor? Jag får ingen mens nämligen utna det känns bara som mensont i magen... Kan det var ägglossnng? //Undrande
Hej! Är det så att man kan känna ägglossning? Kan ägglossning kännas som menssmärtor? Jag får ingen mens nämligen utna det känns bara som mensont i magen... Kan det var ägglossnng? //Undrande
Visst kan det vara det.
Hur kommer det sig att du inte har mens? Själv fick jag inte tillbaka min mens efter p-pillerstopp och fick då Pergotime utskrivet av min gyn. Det ger äl-känningar kan jag säga. Jag har som dov mensvärk i ca fem dagar innan och under äl.
Jag slutade med p-piller mercilon, för drygt 3 månader sedan och har bara haft en mens efter det. Det var för en månad sedan.. Kanske man ska ha mycket sec´x nu då om man vill bli gravid?!, för det vill vi.
Absolut! Sexa på bara! Du kan ju köpa äl-test om du är osäker. Men får du mensen snart igen har du säkert blivit regelbunden igen och då kan du ju försöka pricka in äl ca 14 dagar efteråt.
Lycka till!