• Tindra Vera

Vill inte krya eller stå...tips hur det ska gå!

Lillstumpan är 9 månader & vill inte krypa eller stå....hon är en bekväm liten dam!
    Är det för jobbigt varför ska man anstänga sig? =)
    Har nån nåra tips vad man kan göra för att "träna upp" henne??
    I böcker säger de att man inte kan träna barn att stå/gå/krypa men det borde man väl??

Lite tips vill jag iallafall ha....kram!!!

• Svar på tråden Vill inte krya eller stå...tips hur det ska gå!
  • Lola Jämtland

Det kommer när det kommer ju....

Min Alma kröp aldrig o gick inte förrän hon var 14½ mån gammal...

//Tama fåglar har en längtan, vilda flyger
  • Ylwis

bär henne inte så ofta....låt hon leka på golvet, är ni i ett annat rum och hon börjar skrika, prat med henne därifrån, till slut börjar hon ta sig fram. har ni testat gå stol?

• smurfliten

Min dotter började inte krypa förrän hon var nästan 10 mån.. Hon visade inget som helst intresse för det.. Ålade bara ett par dagar innan hon bestämde sig att krypa.. Nu tränar hon på att gå men är ganska bekväm och "feg" av sig.. Hon KAN gå men vågar inte riktigt släppa taget.. Så jag säger som Lola Jämtland; Det kommer när det kommer.. Det enda jag kan säga är väl att låt henne ligga på mage så kanske hon börjar åla och småsmåningom krypa!

Lycka till!

♥ Världens bästa spöke - Emma 050623 ♥
  • Tindra Vera

Gå-stolen är välanvänd. Tror att vi har använt den för bra....aå att hon blivit bekväm med att ha den & fara fram i....vi bär henne inte alls mkt & hon ligger/sitter på golvet rätt mkt & leker men mer är det inte....

• ericas mamma

Vi har haft en gåstol till tjejen, vet inte om det hjälpt, men idag kröp hon första gången kan gå med stöd, o kan resa sig opp själv, hon e 7 1/2mån. det kommer nog snart kompisens dotter kröp inte förän hon va runt 10mån.

• tuvan4

Du behöver inte oroa dig. Min första dotter var precis lika dan. Hon började krypa när hon var 9 mån o 3 veckor. Nu är hon 16 o går hur bra som helst Men lite "bekväm" är hon allt ännu.

Låt det ta sin tid.

• Tindra Vera

Lägge rman henne på mage så rullar hon över....rullar omkring i rummet. Är det hennes sätt att ta sig fram???
    Ser ju inte klok ut *asg*
    .....tack för alla tips. Ska försöka ha tålamod då!! *hi hi*

• Lola Jämtland
    Tindra Vera skrev 2006-09-08 12:35:51 följande:
    Lägge rman henne på mage så rullar hon över....rullar omkring i rummet. Är det hennes sätt att ta sig fram???Ser ju inte klok ut *asg*.....tack för alla tips. Ska försöka ha tålamod då!! *hi hi*
    Ja, förmodligen så är det det.

Alma var en sk "rumphasare" om hon ville förflytta sig.

Jag är glad att Alma var stillsam som bebis för tänk när de väl börjar gå...då är de överallt sen!
    //Tama fåglar har en längtan, vilda flyger
  • Skrinda

Jäpp, det är nog hennes grej Vår dotter rullade och hasade på rygg läääänge och det fungerade ju utmärkt så hon kände nog inte någon press att komma på något annat sätt att ta sig fram.

Eftersom det är helt normalt att inte krypa eller gå vid nio månader tycker jag att du ska vara glad som slipper springa runt som ett skållat troll och hindra henne från allt de kommer åt när de kryper eller går. Du kommer få mindre FL-tid då

• Hannah76

Min dotter började gå när hon var 14 månader, hon var inte dugg intresserad innan, o jag var väl inte heller direkt på henne för att öva.. Dom reser sig när de är redo. Min sessa var nöjd med att vara stillsam o lärde sig prata väldigt tidigt isrället.

Svar på tråden Vill inte krya eller stå...tips hur det ska gå!