• Anonym (uttråkad)

Vad kan man göra tillsammans som INTE kostar pengar!?!? (sambon och jag extremt uttråkade varje helg)

Jag och killen har varit ihop i tre år, och nu är jag gravid. Vi har gjort allt man kan göra känns det som, och nu har det blivit som stiltje mellan oss. Han vill bara spela world of warcraft med sina killkompisar, och jag har i princip inga tjejkompisar kvar, så när han spelar har jag ingenting att göra. Och tillsammans kan vi bara hitta på saker när vi har pengar, något vi inte har denna månad pga inköp till bebisen som kommer i november.

Vad ska vi göra!? Blev precis osams med honom i telefon pga att han sa att han ska spela typ alla kvällar denna helg...och han sa "men kom på nåt bättre vi kan göra då" och då stod det helt stilla i min skalle, för det finns fan ingenting att göra som inte kostar en massa pengar!! jag tänkte "bio, restaurangbesök, gå och bowla, osv osv" men allt kostar skjortan!!!!!!!!! Snälla, vi behöver hjälp nu :( Det har till och med blivit så illa att vi har sex för att vi är så uttråkade att vi inte kommer på nåt annat att göra :(

• Svar på tråden Vad kan man göra tillsammans som INTE kostar pengar!?!? (sambon och jag extremt uttråkade varje helg)
  • Anonym (uttråkad)

vi har inte samma smak när det gäller filmer, så vi kan knappt ladda hem såna längre. jag älskar att gå ut och gå, men han hatar friluftsliv. jag tycker om att spela kort och brädspel, han tycker sånt är trist. egentligen tycker han fan BARA om att spela wow, så det är omöjligt att få med honom på nånting kul :( *lessen*

• Melancholic

å andra sidan lät det inte så illa att ha sex när man har tråkigt ;) men jag brukar ha samma problem så sitter kvar här å kikar vad andra kommer på!

• melonpuss

Ibland måste man ge med sig, titta på en film som du inte tycker om, han får följa med på promenad eller spela spel. Laga middag och sitt länge och ät och njut för det lär ni väl inte kunna göra sen.

• Melancholic

nu involverar detta visserligen pengar men kanke inte så mycket och är itne bara en engångsgrej. köp nåt sånt därnt vuxenspel typ sexspel eller annat lite roligare sällskapsspel som kanske han kan uppskatta också?

annars så kan ni ju baka!?

• MammaFia

Min man spelar oxå Wow, men jag tycker iofs om att sitta vid min egen dator å leka i PS eller sitta här. Efter ett tag blev det lite för mycket dator (även om vi sitter precis bredvid varandra), så vi bestämde två kvällar i veckan då vi får sitta vid datorn. Vi har var sin kväll då den andra helt tar hand om barnen. Ja, om de vaknar, för vi sätter oss inte vid datorn förrän de har somnat. Den andra får givetvis oxå sitta vid datorn den kvällen.

Saker att göra tillsammans...
    Sambon tycker om att titta på teknikprylar å storbilds TV apparater. Ibland åker vi iväg bara för att titta. Trist för mig, men man får stå ut ibland. Vi gör något tillsammans iaf En annan gång kan han följa med dig å titta på något annat.

En promenad varje helg, behöver inte vara så långt eller i skogen. Det är kul att bara titta på hus å andras trädgårdar eller bilar.

Även om vi inte vill flytta, så är det kul att gå på husvisning ibland. Titta kostar inget.

Bjud hem vänner. Min man har träffat flera av mina kompisar här från FL å deras familjer. Nu har vi några vi träffar regelbundet.

Laga mat tillsammans. Även om det kostar pengar, så äta måste man ju

• Anonym (uttråkad)

tack, jättebra tips. baktipset är bra, för jag ÄLSKAR att baka. men han tycker det är tråkigt :( hans intressen involverar följande: world of warcraft, skytte (prickskytte med pistoler), bilar (han tycker om att gå på race och sånt), actionfilmer och inlines-åkning.

jag gillar: läsa, baka, laga god mat, romantiska filmer, komedier, långa promenader, rollspel (men inte onlinespel som han spelar) och träna på gym, åka inlines.

han tränade också på gym förut men nu har hans kort gått ut och vi har inte råd att förnya det tyvärr...som ni ser har vi nästan inga gemensamma intressen, förutom inlines...men jag kan inte åka längre för jag är gravid i vecka 32 och det känns läskigt ifall man skulle ramla...bilar bara kräks jag på och jag är vapenvägrare dessutom :( vi har gemensamma kompisar att umgås med men de flesta är nästan alltid upptagna med annat eller har precis fått bebisar att ta hand om hela tiden.

på vardagarna flyter allt på ändå, eftersom man har saker att göra, men så kommer helgerna och då står allt stilla och känns segt som sköldpaddor i limburkar :/

• Melancholic

att man fått bebis kan väl inte betyda att man inte kan umgås. ni kankse kan åka över till dom kompisarna och umgås och hjälpa till lite. typ ha lite knytis eller något!?

• Anonym (uttråkad)

jag älskar honom mest av allt på denna jord (förutom bebisen i magen då så klart), men det känns så tråkigt att vi inte kan hitta på något så fort vi inte har pengar :( och sex har vi alldeles för ofta just pga att det är det enda vi båda gillar...(blir typ 6-7 ggr i veckan nu TROTS att jag är gravid i vecka 32!)

• Melancholic

ja men sådär kan det tom vara med mina kompisar att det är svårt at tkomma på saker att göra när man har ont om cash..kan ni inte börja hjälpa varandra att träna lite hemma då om ni inte kan gå och gymma? typ bestämma att ni kör ett "pass" hemma i den mån du kan några dagar i veckan?

Svar på tråden Vad kan man göra tillsammans som INTE kostar pengar!?!? (sambon och jag extremt uttråkade varje helg)