• Shoegal

Tips på hur kombinera juridik och mode?

Ett av mina stora intressen är mode men jag läser ju en utbildning som inte har så mycket med mode att göra. Det skulle vara kul att se om ni har lite förslag på hur jag kan kombinera mitt intresse med mitt yrkesval. Jag närmar mig slutet av min utbildning och har lite ångest över vad jag ska jobba med i framtiden

• Svar på tråden Tips på hur kombinera juridik och mode?
  • Skrinda

På ett stort företag kan det finnas intresse av egna jurister

Starta eget inom modebranschen, då kommer du garanterat ha nytta av dina juridikkunskaper

Konsumentvägledning?

• Shoegal

Jag har ingen som helst talang för att skapa egna kläder osv men starta eget i någon form har jag som en reservplan. Det har inte så mycket med mode att göra med med trender osv, mer säger jag inte

Jag funderar på att, om det är möjligt, skriva min uppsats sista terminen om något moderelaterat och isf, också det om möjligt, ha kontakt med någon moderelaterad institution i Borås. Om jag inte minns helt fel har de olika moderelaterade (jösses, hur många ggr kan man skriva det ordet eg??) utbildningar där

Det finns ju så mycket man kan jobba med inom juridik att det känns lite som en snårskog. Ju fler tips dessto bättre mao

• SöndagsLina

Jag tänkte på att du kan vara agent här i Sverige. Då får du använda dig mycket av juridik och du kan ju välja att företräda märken inom mode.

• Shoegal

Mmm, det skulle man ju kunna vara. Tack för tipset!

• Zzarah

Kanske immaterialrätt skulle vara något?

• Shoegal

Ja, det läser jag just nu tex och kan nog tänka mig att jobba med det. Jag är lite i valet och kvalet mellan något inom kriminalvården eller -väsendet alternativt något inom mode då. Lite olika inriktningar men det är det jag är intresserad av Fast jag vet ju inte riktigt vad man kan jobba med inom immaterialrätt. Det finns ju så mycket att man blir alldeles villrådig.

Svar på tråden Tips på hur kombinera juridik och mode?