God "plockmat" till myskväll?
Någon som kan tipsa mig om enkel men god plockmat att mysa med en fredagkväll, bara jag och min man.
Någon som kan tipsa mig om enkel men god plockmat att mysa med en fredagkväll, bara jag och min man.
Färska kronärtskockor, kokade i vatten med citron och salt. Ostar och kex. Färska räkor med limeaioli. Oliver. Grönsaksstavar med dipp. Till exempel alltså! :)
Grillad eller stekt halloumi! Mmmmmums! Med bulgur till! Och så avokado, kräftstjärtar, melon, vindruvor, fetaost, kalamataoliver och soltorkade tomater i skålar och små varma mackor med chevré, rödlök och honung...
Oj oj nu blev jag hungrig
honungsmelon,parmaskinka, rostbiff. oliver. goda ostar o kex..och ett gott glas vin till förstås=)
Lånar tråden lite och undrar om någon har tips på plockmat till lite flera, gärna billigare (blir tex dyrt med parmaskinka till 15 personer)
Bra om den kan göras idag, och ätas på söndag kväll (bara värmas e dyl då)
Hur gör man när man har en sambo som inte äter nått sånt, vill också mysa med plockmat Lite avis
Min man gillar inte heller mysmat..... lite tirst jag vill oxså.....
Fast vi kanske är fler som har "gubbar" som inte gillar mys/ plockmat...
Vi kanske får mysa här på FL en kväll...
Ett stort fat med ostburgare är aldrig dumt, eller varför inte lägga upp en bricka med en massa grillade korvar med bröd på? Mums!
Eller micra åtta-nio st Billys Pan-Pizza! Dom är superläckra! Smällde i mig en hel sådan där familjepåse själv igår tillsammans med min flickvän. Hon käkade i och för sig bara två. Det är det som bra med kvinnor, det blir alltid en massa mat över till oss män!
Idaz: Det lät ju som en bra ide, plockmat framför datorn med trevligt FL sällskap . Det är nog enda sättet att slippa sitta själv och mysa.
Min sambo brukar säga: Ät du, jag ser på. Hur kul är det Gissa om att jag ska lära sonen äta allt. Hans ev. framtida sambo ska inte behöva "mys äta" själv
Här kommer en till som vill vara med i "min-man-gillar-inte-mysmatklubben!"
Då är det bara boka tid och klockslag....:)
massa som andra redan namnt samt rostade mandlar m salt, brod med olivolja och salt (foredrar baguette), chorizo m.m m.m
=)
Jättegott och enkelt är:
Taco-chips (nachos)
Taco-sås
Riven ost
*Gör så här: Sprid ut chips på en plåt och bred på tacosås på chipsen. Strö sen bara lite ost på och in i ugnen tills osten smält. Tror att 150-175 grader är lagom. Ät dem ganska direkt medan de är varma.
Detta är vårat ständiga förfest-snacks =)
Gulligaanna> precis så gör jag och min man åxå.. Använder de runda nachos chipsen sen lite salsa sås och osten ja OSTEN MÅSTE vara den från lidl.. Gouda ost som e färdigt skivad.. den blir som en stor luftkudde då den e i ugnen.. vi har det i ugnen på 200 grader ca 5 min.. Har man varmluftsugnen är det ett plus då blås osten upp lite extra.. MUMS! å snabbt & billigt är de...
Här kommer lite tips som man kan plocka det man tycker låter gott!
Ost grissini
tandpetare med prinskorv och köttbulle på.
Tandpetare med ost, skinka och vindruva på.
Skivade päron med lite smält choklad.
Oliver inrullade i ost eller skinka.
Kex med olika röror som tex. tonfiskröra, skinkröra, räkröra.
Tacofärsfyllda frallor med smällt ost på.
Sandwichar med olika fyllningar som tex. ost & skinka, tonfiskröra, salami & Brieost, köttbullar & rödbetsallad.
Ja, det var lite tips från mig...