• Anonym (ledsen)

Erfarenhet av härskartekniker på jobbet?

Nu kanske inte det här hamnar i riktigt rätt kategori, men ...

Jag börjar bli rätt ledsen på mitt jobb. Jag jobbar deltid och har på sista tiden börjat känna att jag inte är så välkommen. Och det har hänt både en och tre gånger att information om saker inte alltid når mig direkt utan jag får höra sånt på omvägar.

Ett exempel: h*n pratade med en annan, gemensam kollega om sina arbetstider för att kolla att det var okej att göra en mindre ändring av tiderna, och gjorde också en ändring, utan att kolla med mig. Annan information når inte heller mig direkt, trots att h*n säger det till våra andra gemensamma arbetskamrater, utan jag får höra mycket via omvägar. En glad personlig nyhet hade h*n berättat för alla andra i vår arbetsgrupp, men det har jag inte heller fått reda på innan jag hörde de andra prata om det.

Jag vet inte vad jag ska göra åt det eftersom det känns som att det är ett sätt att frysa ut mig eller åtminstone hålla mig utanför och lite "bakom". Ett par gånger har jag sagt till men stämningen blir väldigt otrevlig när jag gör det, så jag drar mig gärna för det nu.

Någon med liknande erfarenheter? Tips mottages MYCKET tacksamt ...

• Svar på tråden Erfarenhet av härskartekniker på jobbet?
  • Storm07

Handlar det om saker som undanhålls som gör att du får svårigheter att utföra ditt arbete eller handlar det om att du utesluts ur gemenskapen?

Är det så att du inte får den information som krävs för att utföra det jobb som ålagts dig tycker jag att du bör ta upp det med din närmaste chef och utarbeta nya informationsrutiner på din arbetsplats.

Är det mer en social fråga är det lite knepigare att komma tillrätta med. Jag skulle själv försöka ta upp frågan och konfrontera vederbörande och om det inte blev bättre skulle jag vända mig till arbetsledningen om det handlade om regelrätt mobbning.

• MarieSoSueMe

härskartekniker på arbetsplatser är nog extremt vanligt. hade en chef i flera år som körde hela spektrat!
    eftersom en arbetsplats oftast är väldigt komplex och faktorerna så många är det väldigt svårt att säga något efter bara din beskrivning ovan.
    man måste mao känna till mycket mer om din situation för att kunna ge nåt råd om hur du bör agera.

om du känner dig ufryst av chefen kan du alltid vända dig till facket om du är med där.

• MarieSoSueMe

härskartekniker på arbetsplatser är nog extremt vanligt. hade en chef i flera år som körde hela spektrat!
    eftersom en arbetsplats oftast är väldigt komplex och faktorerna så många är det väldigt svårt att säga något efter bara din beskrivning ovan.
    man måste mao känna till mycket mer om din situation för att kunna ge nåt råd om hur du bör agera.

om du känner dig ufryst av chefen kan du alltid vända dig till facket om du är med där.

• Anonym (ledsen)

Tja, jag "missar" information om till exempel möten som h*n går iväg på (så att jag, som sitter och tar hand om samma uppgifter istället, får ta jobbet medan h*n är borta), eller om h*n kommer senare/går tidigare ...

Så det ligger väl någonstans emellan socialt och arbetsrelaterat uteslutande. Jag har försökt säga till, men som sagt blir det snabbt obehagligt, h*n får en hård ton och bortförklarar sig, och så händer det igen efter ett tag.

Tråkigt, jag har trivts bra här tidigare, men nu börjar det kännas tråkigare och tråkigare att gå till jobbet. :/

Svar på tråden Erfarenhet av härskartekniker på jobbet?