Ge hunden morötter??
Tänkte höra med någon hundkunnig om det går bra att ge hunden en morot att gnaga på? Vår knäppa vovve älskar morötter nämligen
Tänkte höra med någon hundkunnig om det går bra att ge hunden en morot att gnaga på? Vår knäppa vovve älskar morötter nämligen
vår hud käkar ALLT!
grönsaker, frukt, mat!
u name it she eats it!
förutom lök =)
så, sålänge han gillar de..? =)
Givetvis - alla mina vovvar (3) har älskat alla grönsaker. Hundar är allätare. Bra se till att vovven tuggar ordentligt så den inte sätter i halsen.
Jag tänkta bara varna ( såg att nån annan redan skrivit det) då jag varit med om att en hund satte just en stor morotsbit i halsen!! Det gick inte bra, hunden kvävdes!!
Men min hund älskar också morötter och hon brukar få en att gnaga på. trots min upplevelse....
såg på tv för ett tag sen om en hund som dog efter att ha svalt en för stor bit majskolv, som satt sej för magmunnnen (den nedre) och svalt ihjäl =(
så bäst att va försikig!
svårt och hinna med ibland, vår vovva kastar sej över all mat med sån aptit =)
tusen tack för era svar, då kan jag ge henne morötter med gott samvete
En kompis hund dog av en majskolv hade satt sig i magen.. men bitar av morot tror jag inte är farligt.
Nej jag tror inte heller bitar av morot är nån sak. Eller små morötter!
Det är jättebra för dem att äta morötter och dyl. För tänderna! Och tänk på att hunden faktiskt ÄR ett DJUR, rovdjur. Så om de inte klarar av att äta en morot utan att sätta i halsen så *låt det hända*... Man kan ju faktiskt sätta precis vad som helst i halsen och dö, så varför oroa sig
Att ge morötter och dyligt som INTE ät tilllagat är egentligen helt onödigt... Då hunden inte kan ta upp de om det är okokt... det åker rakt genom hunden i stort sett. Men det är inte farligt, men hunden behöver nog gå ut oftare om man ger sådant...