• tjej23

Embla vid blodprov..

är superrädd för sprutor och funderar nu på att ha embla vid blodprovet. någon som har det här? fungerar de bra eller känns sticket fortfarande när man har det?

• Svar på tråden Embla vid blodprov..
  • Mirakel händer

Vi andvänder sånt till min son när han tar prover. Det hjälper honom. Det känns lite mn inte lika mycket, säger han...

• norgesessan

sonen använder det....han är bara ett år, och det är några månader sen han blev stucken sist, men det hjalp honom iallafall....

• MamsenJ

tror inte det är något bra med det. har hört att det gör huden hård och då blir det väl svårare för nålen att tränga igenom. jag är också superrädd för sprutor men jag är inte rädd för smärtan för det känns nästan inte men det är liksom något annat som gör det. men jag bet ihop, tittade bort, klämde min pojkväns hand, klämde armstödet och tänkte på att det var för bebisens skull

• Mamma Lotta

Här har du en till som var superrädd för sprutor jag fick oxå Emla kräm när jag skulle ta blodprov och det gick riktigt bra dock inte vid stick i fingret, men idag så går det bra att de sticker mig utan Emla om jag får ligga ner och de INTE talar om när de sticker, jag brukar försöka kolla i en tidning eller nåt kanske ett alternativ? Annars så är Emla jättebra!

• MamsenJ

jaha, så mycket visste jag

• Emze

Har jättenålfobi och använder alltid emla creme. Det funkar jättebra för mig och jag inget av sticket. Det hjälper mig att få bort lite av den ångest jag känner inför provtagningar. 

• Jamirl

Tar ALLTID Emla-plåster...går inte utan:)...Känns mindre ont. Krävde det på förlossningen me:)

• Jamirl

fast inte på stick i fingret, tar det bara vid blodprov osv...har försökt att bli "duktigare";)...men har smått ångest då hon ska ge sprutan:)

Svar på tråden Embla vid blodprov..