• Lilla jag80

Blod i toaletter när jag kissar...!!! SVARA SNABB!!!

Jag hade fått njursten o var inlagd i två omgångar, andra gången kommer ja in med smärtor, blos i urinen som är mörkt, svartrött o läggs in på avdelningen, smärtona avtar efter 9.5 timma... Går på toa o kissar som vanligt igen o två små korn av nått slag hamnar i toaletter.... Misstänker att de var stenen som kom ut för under njurultraljudet syntes ingn sten längre efteråt! de gjorde en odling på urinen men inget var fel.... Åkte hem dagen efter!

Till o från nu så har ja kissar rött blod o urin, men inte vid alla tillfällen! Är orolig, o ringer till kk o de säger att de inte vet varför...

Är i vecka 15 nu o är rädd för att de kanske är nått fel...

Har däremot inte ont alls!!!

Har någon annan här haft det som jag o har ni då fått reda på va de kan ha varit för fel... Eller har de inte varit något att oroa sig över....

Hoppas på svar då jag är såååå orolig!!!!

• Svar på tråden Blod i toaletter när jag kissar...!!! SVARA SNABB!!!
  • FaRieTaLe

Men herregud, om du ringt dit så kan de väl inte bara säga att de inte vet??

Du borde väl få komma upp eller? Låter ju inte klokt alls!

Ring till sjukvårdsupplysningen direkt och hör med dem!

• maho0822

om du kissar blod är det förmodligen för att stenen har retat slemhinnan när den kom ut(de små kornen) De flesta stenarna är lite vassa i kanterna. Detta borde gå över inom en vecka. Men om blodet kommer från slidan måste du kolla upp detta. Fast då borde du ju få lite färgade flytningar eller hur...
    Jag tror att det är urinröret som är irriterat.
    (jobbar inom vården men ä inte sjuksköterska!)

• mamme

Jag håller med förra skribent, antagligen har små gruskorn eller stenar retat slemhinnan i urinvägarna vilket lett till att det blöder lite, kanske kommer där fortfarande lite smågrus/sten. Drick rikligt och se om det blir bättre... Håller med om att du bör kolla om det kommer från urinvägarna eller slidan....

Om KK inte vet, ta kontakt med den avdelning där du var inlagd, eller ring KK och kräv en telefon tid eller alternativt tid för doktorsbesök. Barnmorskan som du går till har en doktor knuten till sin MVC och ska kunna boka en tid till dig, de borde kunde svara på dina frågor, mycket dåligt att de inte vet... Kräv din rätt...

Lycka till..

• Lilla jag80

Okej, ja var på vårdcentralen idag hos de som jobbar juor o de undersökte mig o tog prover o urinprov mm, de visade sig att ja hade urinvägsinfektion.... Ja kunde nämligen inte kissa alls idag o de tappade mig, 7 dl blodig urin!!! De kommer att följa upp mina bekymmer via MVC i fortsättningen.... De sa att ja skulle kunna kissa som vanligt igen efter tappningen, men ja kan fortfarande knappt kissa.... De gör skitont o de kommer nästan bara blod!!!! Börjar tröttna på detta, har inte kunnat njuta av min graviditet riktigt ännu!!! Känns jobbigt, med detta o att ja hade njursten.... Känns sååååå JOBBIGT!!

Svar på tråden Blod i toaletter när jag kissar...!!! SVARA SNABB!!!