• cissilisa

Hur göra eget fotokollage på datorn?

HEj!

Sitter och kikar lite och blev sugen på att göra ett sånt där fotokollage som en del har, med typ ett kort från varje månad på barnet.

De  programmen jag har i datorn är HP IMage Zone, Microsoft PictureIt och Paint men jag fixar det inte där. Kanske inte har kollat tillräckligt?

Vad behöver/bör jag ha för program annars?

• Svar på tråden Hur göra eget fotokollage på datorn?
  • Teskedsmamman

Om man inte är grafikintresserad till tänderna så fungerar Paint Shop Pro bra, man måste inte ha Photoshop...

Jag gör mina collage i PSP

F.d TeaSpoon - Magdis med Totte 0402 och Ian 0510
  • cissilisa
    Teskedsmamman skrev 2006-09-08 19:25:56 följande:
    Om man inte är grafikintresserad till tänderna så fungerar Paint Shop Pro bra, man måste inte ha Photoshop...Jag gör mina collage i PSP F.d TeaSpoon - Magdis med Totte 0402 och Ian 0510
    Okej. Det jag har är Microsoft paint, kan man uppdatera det på nåt vis eller är det inköp som gäller? (om man vill vara laglydig då vill säga )
  • Teskedsmamman

Paint vet jag inte om det klarar av så pass avancerat, jag har inte öppnat paint på säkert 5 år

• cissilisa
    Teskedsmamman skrev 2006-09-08 19:33:44 följande:
    Paint vet jag inte om det klarar av så pass avancerat, jag har inte öppnat paint på säkert 5 år F.d TeaSpoon - Magdis med Totte 0402 och Ian 0510
    Nä det gör du rätt i - paint suger! Hur man än gör så ändras storlekar, upplösning, redigeringar HELA tiden! Och om jag nån gån blir (nästan) färdig:

"Det finns inte tillräckligt minne för att spara. Avsluta några program och försök igen"

Det enda som fungerar då är CTRL+Alt+delete....

Kan man ladda ner PSP? (jag veeet - jag är skitdålig på sånt här!! )
  • Teskedsmamman

*harkel* Jepp, det kan man... ehhhh... jag messar dig istället

Svar på tråden Hur göra eget fotokollage på datorn?