• CherstinBovington

Sjunga för syster på hennes bröllop!

Syster gifter sig i November i USA.
    Jag och min lillasyster ska, som bröllopspresent till syrran och hennes fästman, sjunga på receptionen efter bröllopet.
    Brian (fästmannen) älskar Green Day,  Arctis Monkeys, The Killers, Panic! At The Disco, AFI, osv. Typ sådan musik.

Jag vill gärna hitta en låt som skulle passa att sjunga på ett bröllop, engelskspråkig sådan då.
    Gärna nån rock låt som man kan sjunga som en ballad el. så.

• Svar på tråden Sjunga för syster på hennes bröllop!
  • Jessica26

Hej TS kan tyvärr inte hjälpa dig med någon bra låt men ville istället bara säga att det ni gör är helt underbart för er syster....Skrattande
    Lycka till med att hitta en bra låt.....

Jag kommer alltid att ha en ängel
  • dison

You raise me up - Josh Groban (Idoljuryns hatlåt, men fin text)

• cila74

Green Day har ju massor av bra rockiga lätar med riktigt bra och tänkvärda texter. Lööööve them!

Annars är ju If I used to love you med Daniel Lemma kanon på bröllop den är ju inte rockig men texten är ju klockren...

Lycka till!/Cila

Everyday is a winding road
  • Duckan74

Time of your life, tror jag en låt heter med Green Day, den kanske skulle vara nåt. Ni skulle kunna vara smöriga och byta ut time till "Day of your lives" för att det ska handla om just denna dag.

• CherstinBovington
    Duckan74 skrev 2006-09-28 10:29:03 följande:
    Time of your life, tror jag en låt heter med Green Day, den kanske skulle vara nåt. Ni skulle kunna vara smöriga och byta ut time till "Day of your lives" för att det ska handla om just denna dag.
    Meeeen du den hade jag glömt, den låten är underbar!!
  • Mirro

När en av mina närmaste vänner gifte sig var det en kompis som gjorde en akustisk version av "Love me to death" med Mission. Det var bara akustisk gitarr och sång. Hur fint som helst!

• Mirro

En annan fin kärlekslåt är ju "Lovesong" med Cure.

Svar på tråden Sjunga för syster på hennes bröllop!