• doddy

Brio Vegga skötbord

Hejsan jag och sambon har börjat prata om skötbord och hittat ett som heter Brio Vegga skötbord. E det någon som funderar på samma eller redan har det och är det någon som vet vad det kostar. Hittar inget pris någonstans.

MVH Doddy

• Svar på tråden Brio Vegga skötbord
  • Rönnbär

Hittade på blocket i närheten där jag bor så jag åkte o kollade på det o köpte det.....Känns bra att kunna fälla upp det o gömma sakerna lite.....
    Fick ge 500 för det beg. Det jag hittade var i mycket bra skick.
    I handlen kostar det mellan 1600 o 1800 nu. Detta i Lund/Malmö trakten.

• Rönnbär

Hmm....läste precis artikeln.....konstigt om den skulle ha en liten skötyta...tycker ytan är bra mycket större än alla andras......de kanske är omgjorda nu? Artikeln var ju från -04

• neo06

Det var Sveriges provnings- och forskningsinstitut som utfört testet och betyget var underkänd med mindre säkerhetsrisker. Det får man ju tolka som man vill

• Rönnbär

Neo06:
    Jo, det stod ju så
    .......Tänkte att de gjort om bordet lite eftersom testet var så pass gammalt......eller det kanske finns nya test som jag inte hittat. Har varit innte på alla "test o prov" sidor som finns tycker jag innan jag köpte mitt men uppenbarligen missat detta gamla test..........
    Oftast ändrar ju tillverkarna på kritiserade varor illa kvickt och ber att få dem omprövade.
    Bäst o kolla runt på nätet igen då efter mer info......och jag som trodde jag var klar med just den biten......suck.....jaja
    Bra att du visste att artikeln fanns

• pk vanilla

vi har det skötbordet vi fick de av min sambos moster som har användt det och hon har inte haft några som helst problem med det....men det e ju en smaksak...dock är det ju viktigt att man följer anvisningarna vad det gäller att sätta upp det....det går och köpa begagnat på typ blocket och liknande brukar ligga på 300kr-500kr.....

• AuroraBorealis

Vi har ett Brio Vegga skötbord som vi varit mycket nöja med. Vi har ont om plats i badrummet/lägenhetn så att ha det på väggen har varit optimalt! Också bra att man kan förvara alla prylar, blöjor mm i skåpet och sedan "gömma" allt när man stänger igen det. Kan dock hålla med om att skötytan kan kännas lite liten nu när sonen är 9 månader och vääääldigt rörlig. Fast jag tror alla skötbord hade kännts trånga i dagsläget! För tillfället kör vi blöjbyten på golvet för att vara på den säkra sidan

OBS!! Var noga med var/hur du monterar upp skåpet så du hittar av reglarna i väggen - så det sitter ordentligt.

Begagnat kan du hitta billiga skåp på bla Blocket (eftersom de är i plåt nöts de ju inte direkt). Nytt kostar det ca 1500kr.

• AuroraBorealis

En bra sak till som jag glömde är att skåpet är vattentätt. Bra om man har det i badrummet som vi har!!

• doddy

Hej tack för alla svar och inlägg. jag ska nu fundera och grunna. Har väldigt lite yta i våran tvåa.

• tänker mycket

Hoppas vi valde rätt och ett säkert skötbord...vi har köpt troll saga på babyproffsen...någon som har det och vet hur det är?...

Vi har ju inte fått bäbisen än så vi har ju inte hunnit prova det....men hoppas det är ett bra och säkert skötbord.

• mada

vi har tänkt köpa ett, men det visar sig att vi har betong-vägg ovanför badkar...nån som har tips om hur man sätter upp då? går det överhuvudtaget?

• Rönnbär

Riktigt ordentliga betongplugg, använd slagborr..... Kolla på din närmaste bygghandel. Personalen där brukar vara kunnig vad gäller rätt stl av skruv, plugg, borr o så.......Kom ihåg att tala om hur mycket vikt det ska bära upp.....
    Lycka till

Svar på tråden Brio Vegga skötbord