• Envis som en mulåsna

getingstick på katt!! farligt?!

Ngn som vet om det är farligt för en katt att bli stucken av en geting.

Jag fasar för att min stackars Arvid just blev stucken, vet inte men tror! Han ter sig rätt normal men såg honom gnugga nosen precis efter varit på en geting.

Hann inte stoppa honom ju.

Är det farligt?

Kan inte se ngn tagg i honom o som sagt han gnuggar sig inte mer nu o han ter sig rätt normalt en så länge.

tack för hjälpen.

Mamma till stålpojken 3 månader och 3 vecka
  • Svar på tråden getingstick på katt!! farligt?!
  • Juppepuppe

Jag har ingen aning, men har varit orolig för vår katt i sommar också. Hoppas att någon vet...
    Men om han inte svullnar upp eller blir konstig bore det ju inte vara nåt problem!

• Jossi78

Min katt vart stucken av en geting för ett par veckor sen! Tassen vart stor som tusan, men de la sig sen!

väntar en sessa v 35
  • Anne277

Kan vara farligt om det svullnar upp - ha koll på det, och kattens allmäntillstånd. :)

• corax

Min ena blev också stucken i munnen i morse, men han har mått bra hela dan . Men som sagt, håll koll för det kan svullna upp. Vet inte hur långt efter det kan komma.

• Envis som en mulåsna

Okly dokly! skall kolal honom med mitt liv!

tack för era svar!

Mamma till stålpojken 3 månader och 3 vecka
  • Rönnbär

Min kisse bet i en geting för ett par år sedan.....han var tydligen överkänslig för tungan blev blå och började svullna och han fick svårt att andas......det hela gick på ett par minuter bara.....
    Ringde djursjukhuset och fick åka in akut med honom så han fick medicin.....stackars lille plutten.......
    Han blev stucken på utsidan av tandköttet. Veterinären trodde det tagit rakt i ett blodkärl för de brukar inte reagera så kraftigt annars.
    Lycka till med kisseplutten din!

Svar på tråden getingstick på katt!! farligt?!