• KenZo

Fler än jag som nyser mycket?

Hej

Fler än jag som nyser ovanligt mycket? Vet inte om det kan ha med graviditeten att göra eller om det kan vara ngt som jag är allergisk mot.
    (är i 9+6)

• Svar på tråden Fler än jag som nyser mycket?
  • nenababe

Haha, runt vecka 10 gjorde jag med det! Tänkte: Jaha... nu blir jasg snart sjuk, men blev det inte. kan va graviditeten =)
    Vet inte riktigt!

• Melinda

Jag har också nyst JÄTTE mycket för nån vecka sedan (men nu har det faktiskt gått över) *skrattar*
    Är ganska säker på att det har med graviditeten att göra. Det står att slemhinnorna kan bli känsligare å att man kan blöda näsblod lättare... Tror att eftersom slemhinnorna blir skörare så blir det så att vissa nyser lättare.....:)

• Alvi

Häftigt, jag nyser oxå massor...!!
    Eller, inte massor kanske, men det blir väl en 5-6 nysomgångar i veckan - när jag aldrig nyser annars...! (förutom när jag plockar ögonbrynen...)

• Mumu

Japp, både jag och min gravida kompis nyser flera gånger om dagen. Jag märkte det för flera veckor sedan, är nu i v. 11.

• GalnaMamman

jag nyser mkt!...det är alltså kankse inte så att jag håller på att bli sjuk??.
    va bra...känner mig frisk i övrigt

• Polarlinda

jag nyser flera gånger per dag och har gjort det i flera veckor...har trott länge att jag snart kommer bli förkyld men inget mer händer...lite jobbigt för varje gång jag nyser måste jag kura ihop mig för annars får jag som sträckningar i magen och det gör ont!!

• tummelisa

Här är en till som nyser vansinnigt mycket. Jag tycker iofs att det är rätt skönt att nya så det gör mig inget men lustigt är det.

Tummelisa i v. 15

• Fru B

Jag är i vecka 8 och nyser hela tiden, vilket jag inte brukar göra. Har aldrig hört om att det skulle ha med graviditeten att göra, men det verkar inte bättre!!!

• Zmulan

Jag har nysit sen jag blev gravid. Nu är jag i v 12 Fast jag tycker det är rättså skönt att nysa, men det verkar konstigt att det har med graviditeten att göra

• Pyff

Jepp, är ständigt snörvlig och nyser titt som tätt...... Trodde jag höll på att bli förkyld, men det blir liksom inte mer är så. Har ont i halsen varje morgon jag vaknar oxå, kan det ha med graviditeten att göra????

• atelli

Snuva och ont i halsen kan bero på att kroppen samlar vatten. Vätskan hamnar inte bara i fötter o ben utan även i näsan och ger "graviditetstäppa". Ont i halsen har jag också, tror att det beror på att jag börjat snarka.... Ganska jobbigt att helt plötsligt inte få samma luftmängd som tidigare och att ljudnivån från mej själv väcker mej.... =))

Men jag vet inte om nysningar hamnar i samma logik! Mycket möjligt!!

Tidigt i grav kände jag att jag var "täppt i öronen" åxå. Inte så att det slog lock men nästan,

// Anna v30

• Sara T

Hej!!
    I början av min graviditet (nu i v.24) nös jag oxå jättemycket, trodde jag skulle bli tokig. Men sedan avtog det, tror det var runt v.18-20??

• kricko6

Hej!
    Tycker att det låter misstänktsamt som allergi måste jag säga. Har du pälsdjur kanske?
    Jag har i flera års tid nyst extremt mycket, men fick för mig att det var nåt på jobbet. Gjorde en pricktest i höstas, och det visade sig att jag var mycket allergisk mot katt, hund och gråbo. Till saken hör att jag har två katter, så det var inte så oväntat att det var orsaken, men jag var väl i förnekelsestadiet, vill absolut inte ta bort dom. Men visar det sig att lillbebisen också är allergisk, då rycker dom omg!
    Kanske läge att ringa vårdcentralen och beställa tid för ett pricktest?
    Lycka till!
    Kristina

• Snara79

jag har nyst extra mkt hela grav är nu i v 22...det verkar fortsätta!!

Svar på tråden Fler än jag som nyser mycket?