• GBGTjejN

Bilstolen bak i mitten??

Har en Brio Zento till Thilda. Har den där bak på höger sidan. Men e de nån som har sin stol i mitten . Måste man ha speciellt fäste då? Har en V70, om de spelar nån roll.. tacksam för svar.

• Svar på tråden Bilstolen bak i mitten??
  • lillronya

Står väl i instruktionsboken? Jag har haft bilstol i mitten bak, men inte en sån som du har...

• Asrta1

Ett trepunktbälte brukar vara ett MÅSTE (finns i V70 i mitten) samt att dom jag vet ska vara lutade mot ngt fast typ ett säte eller liknande...läs i intruktionsboken som lillronya skrev.

Fick en underbar liten kille 060720 !
  • Blåväder

Jag har en i mitten bak, men med ett stödben som följde med. Tror att stolen heter cosmic eller cosmos. En acta.

• Ida och Razmus Mamma

vi har våran bilbarnstol i mitten.
    trepunktsbälte har vi.
    våran modell är 850 volvo.

• Impertiff

Vi har stolen bakom passagerarsätet i bilen. En... hm... acta tror jag. Jösses vad insatt jag var då *S*.
    Att vi inte satte den i mitten bak är för att då blir både förar- och passagerarsätet framflyttat och stör då föraren. På detta sätt sitter bara passageraren halvdåligt men föraren kan ändra sätet och sitta bra och därmed förhoppningsvis köra säkert!

• Blåväder

Med stödbenet lutar inte stolen mot ryggstöden framför och man kan ställa in stolarna fram som man vill. Benet sitter fast i stolen och står på golvet. Vi har bara ett "magbälte" i mitten bak.

• Tisseltott

Varför vill du ha den i mitten?

• Albins Farsa

I mitten bak är säkraste stället att ha bilbarnstolen, den blir ju mitt i bilen. Första stolen kunde vi inte ha där, men nu sedan några månader tillbaka så köpte vi ny stol och den får sitta i mitten. Utrymmet är då inga problem i denna bilen (passat kombi -95), men hade en kort tid en ford mondeo som var trängre bak.

• Det ljuva livet

Vi har vår i mitten bak.
    Det är en acta comfort tror jag. Funkar jättebra! På varje sida om den har vi två jätte bälteskuddar, lite trångt när man ska sätta in lillen men det går .

Mamma³
  • Piripiri

Nu har vi sålt vår Brio Zento, men vi brukdae oftast montera den i mitten (har inte egen bil så den användes bara när vi åkte med andra). Tyckte den fick bäst plats i mitten samt att det, som någon annan skrev, är den säkraste platsen i bilen. Alla bilbarnstolar är inte godkända för att sitta i mitten men Zenton är det.

Tror inte att trepunktbälte är ett krav heller, det är väl egentligen bara till babyskydd som det är ett måste (med reservation för att jag säger fel nu...)

Läs i instruktionsboken, där står nog det du behöver veta.

• Piripiri

*garv*

Nä, just förarplatsen känns inte som nån höjdare men jag hade faktiskt inte reflekterat över formuleringen innan

Svar på tråden Bilstolen bak i mitten??