• Minilott

Boxer...

Finns det någon Boxerägare här tro? Vi ska titta på en omplaceringshund nästa vecka, det är en Boxertik. Jag har haft en Dalmatiner så jag vet att det är en aktiv vovve
    Det ovanliga med denna hund är att hon är vit, det verkar inte vara "poppis" om man läser om rasen. Vad spelar det för roll?

• Svar på tråden Boxer...
  • Pokergirl

Dom är ju superfina, antar att det är en albino du menar?! Åh, har alltid velat ha en sådan, men dom är inte lätta att få tag på!

• Minilott

Nej, hon är tydligen inte albino(det sa uppfödaren till mig) Anledningen til att de är svåra att få tag på är att de flesta uppfödare avlivar de som är vita för de är inte rasgodkända! Visst verkar det "vrickat"!

• Pokergirl

Själv har vi en blandning mellan boxer och border collie, det är vår ögonsten, skulle aldrig byta ut honom!

• Bullseye78

Lycka till!
    Boxern är en trevlig men ganska krävande ras.
    Det gäller att man har tid för den, men har man det är det en underbar ras kan jag ju säga :=), har haft en boxer innan, men har numera Labrador ;=) också ett energiknippe *ler*

• susannas

Jag trodde inte att uppfödare fick lov att behålla de som är vita. Av någon anledning ses väl vit som "fel" färg.

• Tigerunge

Har haft boxer, men det är en hund som tyvärr dras med en del sjukdomar. Våran kände vi oss till slut "tvungna" att avliva då han fick epilepsi som till slut inga mediciner rådde på och det inte gick många timmar mellan anfallen. Han hade även en typ av svankrygg där det bildas brosk under ryggraden som trycker upp den.spondylos tror jag det heter.

Trots detta tycker jag att det är en underbar hundras och skulle valt en sån igen utan tvekan vid ett hundköp.

Det vita är inte rasgodkända , men åh vad fina de är...

• Minilott

Hunden kommer inte från en Boxerkennel utan en privat uppfödning. Vi ska kika och se om den passar oss

• ia75

Har själv haft 2 boxer och personligen tycker jag inte att det finns någon anna hundras med lika mycket individualitet och personlighet som en boxer kan varmt rekomendera en boxer!!

• Minilott

Det jag tvekar på är att hunden är 7 år... Jag har absolut inte tid/ork att ha en valp så en vuxen hund hade passat bra men 7 år är ju faktiskt ganska gammalt. Är hunden trevlig och allt stämmer så varför inte? Vi kan ju få många år tillsammans ändå!

• Tigerunge

Boxrar har inte så lång livslängd. Vet inte om det stämmer, men har för mig att de blir vanligen 9-10 år.

• Minilott

Denna tiks mamma blev 14 år. En annan Boxer uppfödarn haft blev 12 år. Visst är jag fundersam... men OM vovven är perfekt för oss så får man väl glädjas åt den tid det blir...

• ia75

Vi skaffade vår första när hon var 5 år och det funkade jätte bra.

Det stämmer att de ungefär blir mellan 10-12 år gamla som längst, vår äldste belv 10 år och en andre blev 9 år gammal, men deras pappa blev 14 år!!

Svar på tråden Boxer...