• Anonym

Kan alla killar trä på en kondom?

Min man har aldrig fått kläm på det där med att få på kondomen vilket leder till att han får världens prestationsångest inför det - det är ju sånt som "alla killar kan".

Men är det verkligen så? Kan alla killar snabbt och lätt trä på en kondom?

• Svar på tråden Kan alla killar trä på en kondom?
  • Anonym

Alltså det borde man kunna göra. Det är ju ungefär som att veta hur man ska öppna en mjölkkartong.

• SOSpappa

han kan väl öva i ensamhet...

övning ger färdighet.

• Anonym

Precis. Det är ju bara att "ronka" på den. Först bara se till att den vänds åt rätt håll rå han kan rulla på den.

• Anonym

Jo, har föreslagit det och vi har köpt hem ett extra paket. Dock tror jag att det hade varit skönt för honom att veta att han inte är ensam om problemet.
    Till saken hör att han är ganska "välutrustad" så de kondomer man kan köpa på Ica m.fl. är för små vilket säkert har bidragit till att han aldrig fått kläm på det hela. (Nu har vi hittat andra via internet som passar bra.)

• Anonym

Är det skönt annars med en välutrustad?

• Anonym

Anonym nr 5:
    Lite OT, eller hur

• Beckah82

Men alltså; man FÖDS ju inte med kunskapen. Givetvis så får man ju öva sig fram. De allra flesta killar sköter denna "träning" redan i tonåren, kanske till och med några år innan de ens har sex med en tjej.

Din kille får helt enkelt öva på egen hand så slipper han känna sig osäker i sällskap sedan.

♥ Beckah, mamma till Victor. Hemsida: busig.sida.nu
  • Anonym (Okeido)

Okeido, från RFSU, är en större kondom, som ni kanske kan prova.

OT, eller inte, jag undrar oxå om det är något extra att ha sex med en kille som är väl utrustad??

• Anonym (mia)

Ja min man kan .. men han e inte så van då vi kör utan + att han typ bara kan ha okeido som är för lite större omkrets.. kanske kan vara så för din man att kondomen e för tight oxå?

• Häxan Jia

Några nyfikna på om det är speciellt med en välutrustad... För mig är det sak samma, men det beror nog lite på vad man anser vara välutrustat och på vad man anser är normalt, inte sant?? Ni som är så nyfikna borde kanske leta upp en och prova med *tips*

När det gäller kondom övandet så tränar nog många killar när dom är yngre. Men för de som har större penisar så går ofta denna träning inte så bra eftersom kondomerna är för små. Okeido är inte alltid passande och internet fanns inte tillgängligt kanske under dinmans tonår så då uteblir ju den annars naturliga träningen, ingen vill ju plåga sitt underliv direkt

Det fanns en kondom när jag var tonåring som hette XL och den vet jag att många använde. Men dom slutade sälja den för många killar köpte den kondomen trots att den inte passade bara för att det skulle se "bra" ut. Lite trist

Svar på tråden Kan alla killar trä på en kondom?