• Meisje

Bastian,e de ett så himla knepigt namn?

Jag vill döpa bäbis i magen till Bastian om det blir en pojk,min sambo med han tycker oxå om det namnet!
    MEN grejjen e den att så fort ngn frågar vad vi har för namn till bäbis i magen o vi sägr Bastian så reagerar alla som att det är sååå konstigt.."bastian"..de ska intee vara SEbastian då?"
    Pga detta så har nu min sambo börjat tveka på namnet,alla tycker ju att det är så konstigt säger han men jag tycker man ska strunta i det..det är ju vaårat barn och vi har ju hittat ett namn båda gillar..inte helt lätt!

• Svar på tråden Bastian,e de ett så himla knepigt namn?
  • dinos

vi har ett kompispar som har en son som heter bastian. tycker inte det e något fel på det namnet.

• Tintan

Bastian är ju ett jättefint namn....ta det som känns rätt för er

Martina har 2 pyren i magen
  • Alanis

Det är ett fint namn tycker jag. Risken är väl att pojken själv får frågan som ni får nu hela tiden. Inte att det är konstigt kanske, men att man tror att han heter Sebastian eftersom det är så likt det namnet. Men tycker ni båda att det är fint, så finns det inget att tveka på tycker jag.

• ebben

Bastian är väl bland de fulaste namn JAG vet !! FÖRLÅT!
    Men så har jag ju söner som vissa tycker heter jättefult,så man ska ju ta det man trivs med.
    Min HUND hetter Ebba tex! O ena sonen August,vilket många rynkar på näsan åt!
    Det struntar vi ju i HELT! Han ÄR ju en August!!
    Lycka till.

• Meisje

tack..bra o höra att de inte e så konstigt!får tjata på min göbbe att strunta i alla andra!

• Snorky

Jag känner en liten pojke som heter Bastian och jag tycker det är ett fint namn och inte alls konstigt. Men de fick samma reaktioner på det just att folk trodde att det skulle vara Sebastian...

• Cazi

min systers son heter bastian...väldigt fint tycker jag, låter lite tyskt

• suomineito

Vi fick oxå höra många åsikter... när vi berättade vad våran son ska heta: Lauri. Många tyckte att det var så dumt att ha finskt namn till sonen eftersom vi bor i sverige osv... Men vi lyssnade inte på dom. Ham är våran son och vi bestämmer vad han ska heta!!!

• Ida1984

jag tycker bastian är jätte fint!!!

• litenkaka

Här är en till som tycker Bastian är jättefint!
    Älskar "den oändliga historien!"

Svar på tråden Bastian,e de ett så himla knepigt namn?