• LinaE

9-månaders, aktiviteter?

Jag undrar vad ni har för aktiviteter med era bebisar som är runt nio månader?
    Hur många ggr per vecka träffar ni barn i samma ålder?
    Har ni någon dag i veckan då ni bara är hemma o tar det lugnt?

• Svar på tråden 9-månaders, aktiviteter?
  • CeeJay

Vi är för det mesta hemma och tar det lugnt... Vi övar på att stå, gå och krypa. prata, äta själv, gå små promenader osv. Men det beror väl på att vi gillar att vara hemma... Tycker inte att man behöver förändra sig och bli något man egentligen inte är för barnens skull.. OM man själv inte trivs med 458786 aktiviteter så är det väl dumt att börja när man fått barn eftersom de tycker ju allt är roligt - allt från själv leka med tom toarulle till att träffa andra barn

• Me 86

Vi är oxå hemma mäst... jag städar och diskar Loke kryper runt efter mig och leker med allt han får tag på... Annars är vi ute å leker med hunden...
    Och ibland kanske 2 gånger i veckan är vi en stund på öppna förskolan...

• Pirum

Ja, ungefär så ser det ut för oss också. En gång i veckan träffar vi en kompis som har barn i samma ålder, annars är det inga särskilda aktiviteter.

Vi har hund så det blir dagliga promenader och så brukar jag se till att vi åker en sväng på stan, går och handlar eller en sväng till bibblan, mormor eller lekparken så vi får en liten utflykt och omväxling.

Oftast blir det någon dag i veckan vi inte kommer iväg mer än på hundpromenader.

Jag tänker att lillen kommer att visa när han behöver mer utmaningar genom att bli otålig. Just det - vi ska testa öppna förskolan nästa vecka!

• myskatt

Vi har gått en gång på babysim och en gång på öp sen Tilde blev nio månader (förra lördagen).

Sen blev hon snorförkyld .

Iaf så ska vi gå på öppna förskolan på måndagar, onsdagar och fredagar är det tänkt. Tyvärr klappar babysimmet ihop efter bara tre ggr då läraren blivit sjuk.

Annars är vi mest hemma, inne leker hon solo på golvet mest hela tiden. Ute sitter vi i gräset eller tar en prommis vill lekparken.

Mullig mamma till ~ Tilde ~ 051202
  • Zombra79

Vi går till ÖF på måndagar, och på fredagar fikar vi med några vänner till mig som har barn i samma ålder..  Jag brukar också gå på promenader med henne i bärsele på ryggen, det gillar hon. Annars är vi mest hemma. Hon leker med det hon få tag i, och en stund om dagen brukar jag vara med henne så att hon får leka i sitt rum. Försöker också lämna henne att leka lite själv där med. Det brukar gå bra i 5-10min, sen vill hon vara med oss...

• salcin13

Vi har nog en aktivitet om dagen, babysim 1 g/v, bad med några kompisar (med barn i samma ålder), öppna 1 g/v, träff med babykompisarna ytterligare en gång Vet att det kanske anses vara mycket. Men nu har jag en mycket aktiv 9 månaders tjej som går (gärna springer) som mår bäst av en rejäl aktivitet om dagen för att göra av med all sin energi. Det räcker liksom inte till att bara vara hemma. Hon tröttnar o går till dörren o bankar o vill ut Att gå o gå ute är åxå en hit

Har alltid varit av uppfattningen att så små barn inte behöver så mycket aktiviteter men har fått anpassa mig till att min lilla virvelvind behöver detta Utan en aktivitet under dagen så sover hon sämre. Hon sover 2 tim på fm o 2 tim på em o däremellan så sitter hon aldrig still!

• IsaacsMamma

Isaac blev 10 månader i lördas. På onsdagar går vi på babysim, badar i badhuset ca 2-4 gånger i veckan. Annars är vi oftast hemma då tycker Isaac om att sitta själv och plocka med sina leksaker. Försöker komma ut och träffa andra mammor och barn i mellanåt, blir oftast promenader eller en sväng till lekparken. Är ofta till stan och fikar med bekanta. Har tänkt försöka gå till ÖF i alla fall 1 gång i veckan.

Svar på tråden 9-månaders, aktiviteter?