Hej på er!
Jag går in i vecka 7 i morgon, men har sedan 2 veckor tillbaka från och till drabbats av en OERHÖRD krampkänsla i livmodern. Krampen sitter liksom i mitten, stax under naveln och håller i sig (precis som ni säger) ca. 15 minuter eller så. Jag blir alltid lika rädd när det händer. Det här är min första graviditet och jag känner ingen som haft något liknande!?
Min "kramp", eller vad man nu ska kalla det, kommer alltid på natten. Jag vaknar ofta vid 2-4 tiden av värken, som som sagt är övergående...
Pratade med MVC idag för inskrivningstid, och då berättade jag om krampen. Hon sa att det mest troligt inte är något att oroa sig för eftersom smärtan inte kommer regelbundet eller tillsammas med blödning. Hon sa att det är mycket som händer med livmodern under den här tiden. Men man blir ju ändå orolig..
Man önskar så att hon kunde säga att "det absolut inte är något fara och att allt är ok"....Hoppas i alla fall att det är så.
Skönt också att höra att man inte är ensam. Det måste väl innebära att det trots allt är ok?!?
Kram på er.