• Angie83

Kramp i livmodern efter sex?!

Igår när jag å sambon hade myst lite så fick jag kraftig kramp i livmodern efteråt, den höll i sig i ca 10 min. Gjorde så ont att ja började må illa. Är den någon som vet varför det blev så, kan det vara något farligt. Någon mer som ha varit med om det?
    Plussade igår, är i vecka 5 (4+6).

• Svar på tråden Kramp i livmodern efter sex?!
  • baltasar

så hade jag i början, är nu i vecka 39. kommer inte ihåg när det slutade, men livmodern slutade göra så efter ett tag, det är inget farligt.

• Angie83

Åh.. vad skönt, undra varför den beter sig så.. Så himla onödigt! =) Blev ganska rädd.

• Stumpegrisen

Jag fick ocksa varldens sammandragningar efter sex i borjan av graviditeten. Det lugnade ner sig.
    Kan inte tanka mig att det ar farligt, bara valdigt obehagligt.

• Jala78

Hej på er!
    Jag går in i vecka 7 i morgon, men har sedan 2 veckor tillbaka från och till drabbats av en OERHÖRD krampkänsla i livmodern. Krampen sitter liksom i mitten, stax under naveln och håller i sig (precis som ni säger) ca. 15 minuter eller så. Jag blir alltid lika rädd när det händer. Det här är min första graviditet och jag känner ingen som haft något liknande!?
    Min "kramp", eller vad man nu ska kalla det, kommer alltid på natten. Jag vaknar ofta vid 2-4 tiden av värken, som som sagt är övergående...
    Pratade med MVC idag för inskrivningstid, och då berättade jag om krampen. Hon sa att det mest troligt inte är något att oroa sig för eftersom smärtan inte kommer regelbundet eller tillsammas med blödning. Hon sa att det är mycket som händer med livmodern under den här tiden. Men man blir ju ändå orolig..
    Man önskar så att hon kunde säga att "det absolut inte är något fara och att allt är ok"....Hoppas i alla fall att det är så.
    Skönt också att höra att man inte är ensam. Det måste väl innebära att det trots allt är ok?!?
    Kram på er.

• Angie83

Jala78:
    Hej, det känns skönt att man inte är ensam, man blir så rädd när man inte vet vad det är. Pratade med barnmorskan idag och hon sa att det säker inte var något att oroa sig för.. Men hon visste inte vad det kunde vara för något.

• linderi

Jag får också såna kramper, precis som Jala78 beskriver. Gick in i v7 idag. Jag blir jätte orolig, det känns ju inte ok! Fast jag har ju inget att jämföra med då det är första gången är gravid. Den BM som jag pratade med sa samma sak och att det om det blev värre så skulle jag kontakta Gyn på sjukhuset för ett UL.
    Vill också höra att allt är ok! Det är nästan så jag inte vågar vara så glad som jag känner mig, i fall att det skulle hända något.(om ni fattar) Men så kan man ju inte gå runt och tänka...

• MBW

Jag går in i v.8 på torsdag, jag får oxå jätteont efter sex.... men även till o från annars oxå. Som en väldigt stark mensvärk. Jag blir verkligen orolig, men förhoppningsvis så är det inget farligt. Hoppas bara att det slutar snart.

Svar på tråden Kramp i livmodern efter sex?!