Opålitlig hund
Har en rottishane som är väldigt misstänksam av sig. Han älskar barn och smådjur och så länge folk kommer in och låter honom vara så går det bra. Men han blir ofta misstänksam när de börjar klappa honom, då gör han sig stor och blir stel och morrar lite dovt. Vi bor ju ändå bra till för att ha honom vi bor ute på landet och om det komer folk så kan jag bara ta och stänga in honom i hundgården. De folk som är lugna och totalt ointresserade av honom då är han jättelugn och då känns det bra för mig. Saken är den att jag är så löjlig men jag tycker att det är så jobbigt när folk i princip tittar snett på mig bara för att man säger att man inte litar på hunden, typ som att de undrar att vad är det för jävla hund? Sen så tycker många att han är ju så snäll. Han är opålitlig det vet jag. Däremot så tycker jag att så länge man håller koll på sin hund och den funkar i familjen så finns det ingen anledning att ta bort den. Han är våran nallebjörn och jag vill inte höra nåt om att ta bort honom. Vad tycker ni är jag löjlig? Min sambo tycker att jag är löjlig. Han säger att det är väl bara att stänga in honom om man inte känner sig säker. Men jag tycker det är så jobbigt med folks reaktioner över detta. Vad säger ni är jag löjlig?