• Alex26

Vilken temafest skulle ni inte missa??????

Vi är vår tur att ha fest för kompisarna, i fjol var vi på cocktailparty á la 60 tal och nu är frågan, vad ska vi ha för team????
    Snälla kom med MASSA förslag samt vilken mat och musik man kan bjuda på till respektive teama

• Svar på tråden Vilken temafest skulle ni inte missa??????
  • Jennie Brunflo

Tema Yuppie är jätteskoj!

Det hade mina vänner och den festen pratas det om än.

Det var guldtior (choklad) som dekoration över borden som var elegant dukade. Servetter som såg ut som pengar. Gardiner och draperier i guldtyg.

Musiken var 80-tal då eran var som störst.

Maten var oxfilé med potatisgratäng och till efterrätt chokladpudding med guldkulor.
    Förrätt räkcocktail.
    Drinken var "champange".

Annars är färgfäster roliga.
    Typ Tema GUL.
    Alla kommer i gula kläder, man har gula dukar, gula servetter, serverar gula drinkar, äter gul mat...och musiken blir då valfri....

• Alex26

Ja det lät roligt, men ska jag vara ärlig så viste inte jag vad Yuppie var.....

Färger kanske är lite fantasilöst, eller?

mer mer mer!!!

• Jennie Brunflo

Yuppie = såna där rika snobbiga personer som glassade runt och tjänade storkovan på 80-talet.

• Bonanza

Filmstjärnor, gammal stil.

Man kan klä ut sig till Marilyn Monroe, Bogart, Audrey Hepburn osv. Ur klassiska filmer. Ända upp till 80-talet kan man gå, så nån kan ju komma i skjorta, kallingar, strumpa och solglasögon som Tompa Cruise!

Det är lättare att slåss för sina principer än att leva enligt dem
  • Alex26

Det låter ju lite kul... Stjärnor från 80-talet kanske... hum... då MÅSTE man ju bara skriva inbjudan på skrivmaskin eller vad säger ni... det vore väl kul... (och jobbigt...hum tänkte inte på det...)

• peez

Annars är "bad taste" -fest ett kul tema. Alla skall klä sig och göra sig så fula som möjligt....

• peez

Nobelmiddag är ett annat tips.

• theosen

indian och cowboy /cowgirl tema tycker jag e kul. fast vi hade nog ingen speciell slags mat. bara klädsel..

• peez

Kändisfest är ett annat. Alla klär ut sig till någon kändis. Sedan har ni festen på "SPYBAR" eller "Café Opera"....

• IrenerI

Varit på 2 roliga tema feser..
    Den ena var superhjältar och den var Horor och hallikar. Passar kanske dock inte alla.
    Men roliga var dom iallafall.

• Alex26

Vi hade faktiskt lite nobel teama på nyår, killarna hade frack och tjejerna långkläning... så det vore kul med något annat... Vad säger ni om karibien teama? Hur kan man spinna vidare på det? Jag tänker bara på hula hula och reagge musik, men har ingen aning om mat eller detaljer... tänkte att det kunde bli lite roligt eftersom festen förmodligen blir i början av november eller i slutet av oktober då det är grått och kallt.

• peez

Karibientema är väl nice!Fast tänk på att vrida upp elementen till max så gästerna inte fryser i sina hula-hula kjolar. Ställ ut en massa solstolar och servera Piña Colada...

• gutegirl

Ha en fet reggeafest! Köp rastamössor med färdiga dreads i nacken! Big Up an welcom da peeps inna di babylon for a bash!

• CJ1

80 tal och Madonna!
    Kors, läder, handskar och knästrumpor som hårband!

• gutegirl

Köp jamaicanska lagern RedStripe, bjud på ris och bönor!
    Musik: Sizzla, Capleton, Tiken Jah Fakoly, Beres Hammond.

• NizzY

70-talet var poppis med karoeke o allt kitch som hör till, jag fyllde 30 2005 då var det hylning till året jag är född i , vansinig kul hade vi ju

omvända köns rollen kan vara skoj med

sago värl, tänkte jag köra nästa gång med gissning lekar på folkets kostymer

rumden är nåt att tugga på med j alistan kan bli jur lång som helst juuu

• pucken

piratparty är mitt givna förslag! har försökt få igenom det här hemma, men det lyckas aldrig.

• frulan

Jag har en kompis som bor i ett kollektiv och de har alltid temafester
    De flesta teman har nog nämnts här ovan och här kommer ett till:

"Kom som dig själv som pensionär"

Ett kul tema är (fast då ska kompisarna ta med sig kompisar, kanske ) är att alla singlar ska ha grönt på sig, upptagna har rött och de som inte är så säkra har på sig gult.
    Faktiskt skoj
    Det temat har de haft minst två gånger just för att det blir en sån succé

• Duckan74

Yuppie lät stenkul! Killar i randiga skjortor och stoora mobiler.

Svar på tråden Vilken temafest skulle ni inte missa??????